شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۱۷۱ میلیون نفر رسید

10 خرداد 1400 ساعت 10:16

گزارش‌ مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا بامداد دوشنبه به ۱۷۱ میلیون و ۶ هزار نفر رسیده است.


به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرکز وب سایت آماری ورلد میتِرز (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌دهد، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۳ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۱۹ نفر رسیده است.
 
براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته در هند که در چند روز گذشته شاهد بیشترین تلفات جهانی بوده است، ۱۵۳ هزار و ۴۸۵ نفر به کووید ۱۹مبتلا  شده و سه هزار و ۱۲۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
 
آخرین آمار نشان می‌هد، شمار مبتلایان به این بیماری در هند به ۲۸ میلیون و ۴۶ هزار و ۹۵۷ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۳۲۹ هزار و ۱۲۷ نفر رسیده است.
 
همچنین شمار بهبود یافتگان کووید ۱۹ در هند ۲۵ میلیون و ۶۸۴ هزار نفر گزارش شده است.
 
براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورلد میتِرز، پس از آمریکا، هند، برزیل، فرانسه، ترکیه و روسیه به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.
 
بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، نوع هندی ویروس کرونا به دلیل «جهش مضاعف» قدرت سرایت بیشتری نسبت به دیگر گونه‌ها دارد.
 
در ویروس جهش یافته هندی برای نخستین بار، دو موتاسیون (تغییرات ژنتیکی) همزمان شناسایی شده‌اند، پیش از این هم سابقه ترکیب متاسیون ها وجود داشته، ولی هیچ وقت به طور همزمان یک ویروس در یک ویروس ادغام نشده بود.
 
ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.
 
ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
 
تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. این ویروس در حال حاضر در بسیاری از کشورها شیوع دارد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 22752

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/22752/شمار-مبتلایان-جهانی-کرونا-بیش-۱۷۱-میلیون-نفر-رسید

شستون
  https://shastoon.ir