بی پولی بمب تخریبی معیشت کارگران

10 خرداد 1400 ساعت 12:01

پرداخت نشدن حقوق و‌ معوقه کارگران شهرداری در این برهه از زمان که قیمت اجناس به ویژه کالاهای اساسی روند صعودی به خود گرفته موجب شده تا برای تهیه مایحتاج اصلی زندگی و معیشت با مشکل مواجه شوند.


به گزارش شستون؛ کارگران قشر زحمت کش و موتور محرکه هر جامعه محسوب می شوند، این گروه با حقوق ناچیز و بدون ادعا به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند.

کارگران  شهرداری ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با حداقل حقوق در ساعات مختلف شبانه روز چه در روزهای تعطیل و غیر تعطیل مشغول به ارائه خدمات هستند خدماتی که اگر یک روز انجام نشود نتیجه آن را می توان در چهره شهر به وضوح دید.

حال کارگران شهرداری سراوان که مدت هاست از پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود به ستوه آمده اند، تنها کور سوی آنها رسانه است تا بتواند با پیگیری های لازم مطالبات به حق آنها را به روز کند‌.

روز گذشته این پایگاه خبری گزارشی با عنوان « کارگران در انتظار حقوق و اعضای شورای شهر به دنبال رأی!/ حقوق این قشر زحمتکش جامعه در گرو دریافت مطالبات از ادارات» منتشر کرد.

در همین راستا شهردار سراوان گفته است که طبق مصوبه ۷۷، مبلغ ۲۱ میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی شهر طلب دارد که اگر نصف این میزان نیز پرداخت شود می تواند حقوق معوقه کارگران را پرداخت کند حال جای این سوال مطرح می شود که چه عامل یا عواملی سبب شده تا این اعتبارات تا این لحظه  وصول نشده تا کارگران به حق و حقوق خود رسند؟

از دیگر سو چرا برنامه ریزی لازم برای درآمد زایی از منابع غیر دستگاه های دولتی انجام نشده تا برای پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه نشوند.

عدم توانایی در جذب اعتبارات از یک سو و پرداخت نشدن مطالبات شهرداری از سوی ادارات دولتی از سوی دیگر موجب شده تا کارگران برای امرار معاش خود با مشکل مواجه شوند و شهرداری برای حل مشکل آنان  مصوبه ای را از شورای شهر بگیرند تا چند قطعه زمین را به صورت تهاتر به فروش رسانند.

بهتر بود شهردار و پرسنل شهرداری برای پرداخت حقوق معوقه کارگران تا زمانی که مطالبات آنها وصول نشود از دریافت حقوق امتناء می کردند.

امروز با توجه به تورم و افزایش لحظه ای قیمت ها جامعه کارگری به شدت برای تامین مایحتاج اصلی خود با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند که داشتن حقوق مناسب و پرداخت به موقع آن یکی از دغدغه های اصلی و از مطالبات مهم کارگران شهرداری سراوان است که این مشکل با حمایت قانونی حل خواهد شد.


انتهای پیام/


کد مطلب: 22757

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/22757/بی-پولی-بمب-تخریبی-معیشت-کارگران

شستون
  https://shastoon.ir