800
۰

استفاده زردچوبه به صورت لاته موثرتر است یا به صورت ادویه؟

در حال حاضر اکثر مردم این واقعیت را می دانند التهاب دلیل اصلی بروز بسیاری از بیماری ها است، بنابراین این امر باعث شده زردچوبه برای مبارزه با التهاب محبوبیت بسیاری کسب کند.
استفاده زردچوبه به صورت لاته موثرتر است یا به صورت ادویه؟
به گزارش شستون؛ به نقل از بهداشت نیوز، افراد آن را در لاته، پای، اسموتی و شیک استفاده می کنند حتی به صورت کپسول نیز در بازار موجود است. اما کدام یک موثرتر است؟ افزودن زردچوبه در لاته؟ کپسول زردچوبه؟ یا استفاده از آن به عنوان ادویه؟
کورکومین به عنوان ماده فعال موجود در زردچوبه ابرقدرت نهفته این ادویه محسوب می شود، بنابراین در صورت مصرف آن به صورت کپسول باید مقدار کورکومین موجود در آن را بررسی کنید.
 
نکته قابل توجه این است کورکومینوئیدها فقط بخش کوچکی از زردچوبه را تشکیل می دهند، بنابراین برای دریافت اثر ضدالتهابی آن باید روزانه 500 تا هزار میلی گرم کورکومین دریافت کنید.
 
یک قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده تازه حاوی حدود 200 میلی گرم کورکومین است که البته این میزان بسته به مبدا و منبع کمی متفاوت است.
 
خوردن قرص ساده ترین راه برای تامین کورکومین مورد نیاز بدن است، اما لزوما نباید این ماده مغذی از یک منبع تهیه شود. می توانید هر روز محصولات مختلفی از زردچوبه مصرف کنید که به مقدار مصرفی افزوده می شود. می توانید از آن به عنوان ادویه در غذا یا حتی در تهیه اسموتی ها و قهوه استفاده کنید.
 
به گزارش تایمزسوفاندیا، مصرف مقدار مناسب زردچوبه به حفظ سلامتی شما کمک می کند، اما بیماری را برطرف یا درمان نمی کند.
 
فواید افزودن زردچوبه به رژیم غذایی
زردچوبه جدا از دادن رنگ زرد روشن به غذاها دارای برخی از مزایای بالقوه سلامتی است. طب آیورودا و علم نوین به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه از مزایای آن برای سلامتی حمایت می کنند. کورکومین موجود در زردچوبه مسئول فواید قوی برای سلامتی است. در اینجا چند دلیل برای افزودن زردچوبه به رژیم غذایی ذکر شده است.
کاهش وزن: مطالعات نشان می دهد کورکومین شاخص توده بدن و التهاب مربوط به چاقی را در بدن کاهش می دهد، بنابراین در صورت مصرف آن به صورت منظم روند چربی سوزی را تسریع می کند.
بهبود روحیه: این ادویه طلایی رنگ می تواند علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهد، اما ممکن است روحیه شما را نیز افزایش دهد.
کنترل فشار خون: زردچوبه به کنترل و کاهش گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.
سلامت پوست: خواص ضد التهابی، ضدمیکروبی و آنتی اکسیدانی زردچوبه نیز می تواند به سلامت و بدون لک شدن پوست کمک کند.
 
آیا مصرف بیش از حد زردچوبه مضر است؟
سازمان غذا و داروی ایالات متحده زردچوبه را به طور کلی بی خطر تشخیص داده و آن را با عوارض جانبی همراه نکرده است. با این حال، مصرف بیش از حد هر چیزی می تواند برای سلامتی مضر باشد.
 
مصرف دوزهای بالای زردچوبه اغلب می تواند منجر به بروز عوارض برای معده شود. عوارض جانبی متداول مصرف زیاد زردچوبه شامل واکنش های آلرژیک، اسهال، یبوست، درد شکم، حالت تهوع و استفراغ است.
 
با این حال، مزایای طولانی مدت مصرف زردچوبه بیشتر از عوارض جانبی آن است به همین دلیل به یک ماده اصلی غذایی در آشپزخانه هر خانواده تبدیب شده است.
 
مقدار دقیق زردچوبه ای که باید در یک روز مصرف کنید
500 میلی گرم کورکومینوئید دوز خوبی برای تقویت سلامت روده و دور نگه داشتن التهاب است. کورکومین قدرتمند است، اما به خودی خود ضعیف جذب می شود، بنابراین حتی در صورت مصرف دوز توصیه شده شاید مزایای زیادی به همراه نداشته باشد. راه حل تقویت خواص آن این است که آن را با یک ادویه قوی دیگر مانند فلفل سیاه ترکیب کنید.
 
فلفل سیاه اگر با زردچوبه ترکیب شود توانایی بدن را برای جذب ماده ضدالتهاب افزایش می دهد به همین دلیل در بسیاری از کپسول های زردچوبه فلفل سیاه نیز به عنوان ماده تشکیل دهنده آن وجود دارد.
 
مراقب حقه های بازار باشید
برخی از برندها با عدم فروش دقیق آنچه ادعا می کنند افراد را فریب می دهند. به عنوان مثال، یک نوار زردچوبه سالم که حاوی 20 گرم قند، مواد نگهدارنده و دارای زردچوبه است بدیهی است که برای شما گزینه سالمی نیست.
 
این مدل قرص ها به دلیل داشتن قند بیشتر باعث می شود مواد ضدالتهابی موجود در آن ناچیز باشد، بنابراین آنها در لباس مبدل از یک نوار زردچوبه سالم مانند ناسالم ترین نوشیدنی یعنی نوشابه پر از قند به مشتری می فروشند.
منبع: الو دکتر
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 22953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *