پس از خداحافظی حدادی با خلأ بزرگی مواجه می‌شویم؛

کبیر: افت کیفی دورگه‌های بسکتبال ایران ناشی از عدم آمادگی در اردن بود/ در جمع ۱۲ تیم المپیکی قرار داریم اما سطح بسکتبال‌مان این نیست

6 تير 1400 ساعت 11:39

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال کشورمان گفت: بسکتبال ما در سطح جهان ۱۲اُم نیست اما حالا در جمع ۱۲ تیم المپیکی قرار داریم و باید تلاش کنیم که بهترین نمایش‌های‌مان در توکیو رقم بخورد.


به گزارش شستون؛ اسدالله کبیر، سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ایران و رئیس سابق فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون نتایج ملی‌پوشان بسکتبال کشورمان در پنجرۀ سوم انتخابی کاپ آسیا در اردن اظهار داشت: با هماهنگی هرچه بیش‌تر کادرفنی و بچه‌ها و ضمن افزایش آمادگی، سطح کیفی تیم ملی بسکتبال ایران در رقابت‌های اردن نسبت به دورۀ قبلی بهبودی نسبی یافت و این در شرایطی بود که حامد حدادی را هم به‌علت مصدومیت در اختیار نداشتیم. 
او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: تیم ملی بسکتبال قطر که شرایط خوبی نداشت اما سعودی‌ها مقابل ما درخشیدند و این می‌تواند زنگ خطری برای بسکتبال ایران باشد. عربستان با سرمایه‌گذاری صحیح و استفاده از بازیکنان آمریکایی خودی نشان داده و ما باید با جوان‌گرایی و تأمین سرمایه مناسب نسبت به سایر رقبای آسیایی خود اختلاف ایجاد کنیم.
 
سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال کشورمان عنوان کرد: قطری‌ها هم سرمایه‌گذاری زیادی داشته‌اند اما هزینه‌کرد آن‌ها بیهود و اشتباه بوده و بازیکنان پیر و ناکارآمد بلوک شرق را به کشورشان آوردند. برخلاف تیم ملی بسکتبال سوریه که با بازیکنان و مربی آمریکایی‌اش توانست کوالیفای شود و خودش را در حد یک تهدید برای بسکتبال آسیا علم کند.
 
کبیر دربارۀ نمایش نه‌چندان مطلوب دورگه‌های بسکتبال کشورمان در این رقابت‌ها بیان داشت: فکر نمی‌کنم در مسیر استفاده از دورگه‌ها به بن‌بست رسیده باشیم. بالاخره رقابت‌های لیگ برتر به اتمام رسیده و آمادگی امثال آرون گرامی‌پور و مایک رستم‌پور هم کاهش یافته که باعث افت حدودی‌شان در اردن شد. آرون گرامی‌پور در جام‌جهانی نمایشی بسیار متفاوت از امروز را برجای گذاشت چون آماده‌تر بود و بازدهی بالاتری داشت.
 
وی هم‌چنین افزود: نگرانی من در پست ۵ است که چند بازیکن داریم اما درصورت اعلام بازنشستگی و خداحافظی حامد حدادی از تیم ملی، با خلأ مواجه خواهیم شد و باید فکری به حال این مشکل شود.
 
رئیس پیشین فدراسیون بسکتبال هم‌چنین درخصوص اردوهای تدارکاتی آسمان‌خراش‌های ایرانی در کشورهای اسپانیا و ژاپن خاطرنشان کرد: از قدیم هربار که تدارکات و آماده‌سازی خوبی داشتیم، نتایج خوبی هم گرفتیم. با شرکت در دیدارهای تدارکاتی هم شناخت کادرفنی نسبت به نقاط ضعف و قوت تیم بیش‌تر می‌شود و هم ملی‌پوشان به ترس خود غلبه می‌کنند و اعتمادبه‌نفس‌شان بالا می‌رود. این اردوها نیاز امروز بسکتبال ماست که امیدوارم ثمره‌اش در توکیو به‌بار بنشیند.
 
کبیر درمورد نمایش احتمالی بسکتبالیست‌های در المپیک ۲۰۲۰ اذعان داشت: جز ۱۲ کشور از حدود ۲۰۰ کشوری هستیم که جواز حضور در المپیک را کسب کرده‌ایم. هنوز از حضور در المپیک ۱۹۴۸ لندن صحبت هست و این افتخار و اعتبار مهمی برای ماست که در رویداد ۲۰۲۰ شرکت می‌کنیم. باید واقعیت و سطح بسکتبال ایران را پذیرفت و به‌دنبال حواشی نرفت.
 
وی درنهایت گفت: بسکتبال ما در سطح جهان ۱۲اُم نیست اما حالا در جمع ۱۲ تیم المپیکی قرار داریم و باید تلاش کنیم که بهترین نمایش‌های‌مان در توکیو رقم بخورد. با یک شکست کم‌اختلاف مقابل تیم ملی بسکتبال آمریکا و نمایش‌های خوبی مقابل سایر رقبا می‌توان به عمل‌کرد آبرومندانه امیدوار بود. بسکتبال مثل فوتبال نیست که گل بزنی و دفاع کنی؛ کسب پیروزی در این گروه کمی رؤیایی‌ست اما همه‌چیز امکان دارد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 23017

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/23017/کبیر-افت-کیفی-دورگه-های-بسکتبال-ایران-ناشی-عدم-آمادگی-اردن-جمع-۱۲-تیم-المپیکی-قرار-داریم-اما-سطح-بسکتبال-مان-این-نیست

شستون
  https://shastoon.ir