از دیپورت واکسنی تا تعدیل و استخدام‌های عجیب؛

پرورش روابط خاص در فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام!/ سایۀ تاریک روی عملکرد روشن

7 تير 1400 ساعت 10:38

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هر اندازه در برگزاری رقابت‌ها و رویدادها و احیای فدراسیون موفق بوده، در بخش لجستیکی و به ویژه نیروی انسانی موفق نبوده و حتی رفتاری مبهم و غیرقابل دفاع داشته است.


به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در دوران جدید خود عصر جدیدی را آغاز کرده و از فضای رخوت آلود و رکود سابق فاصله گرفته. سالها عادت کرده بودیم تا فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام را به شکل یک جزیره دورافتاده و یه حیات خلوت سوت و کور ببینیم اما با برگزاری انتخابات این فدراسیون در زمستان سال گذشته و پس از حضور عبدالمهدی نصیرزاده در این فدراسیون، این رویه غلط برچیده شده و فدراسیون تحرک و پویایی خاصی داشته.
فعالسازی کلیه رشته های زیرمجموعه فدراسیون، برگزاری رقابتهای مختلف در رشته های بدنسازی، پرورش اندام، فیتنس، پاورلیفتینگ، قویترین مردان، مچ اندازی و...، احیای حوزه زنان، تشکیل تیم های ملی و اعزام به رقابتهای برون مرزی، دعوت از رافائل سانتوخا رئیس فدراسیون جهانی، اخذ میزبانی رقابتهای پاورلیفتینگ جام باشگاه های جهان در ارومیه، احداث آکادمی بین المللی بدنسازی در ایران و... از جمله اقدامات مهمی بوده که در دوران جدید فدراسیون بدنسازی انجام شده و ثابت می کند که این فدراسیون در همین مدت کوتاه اقدامات موثر و درخوری انجام داده و سر و شکل یک فدراسیون واقعی را به خود گرفته و از همین رو باید به نصیرزاده در همین مدت کوتاه 6 ماهه با همه مشکلات و کاستی ها نمره قبولی داد.
با این وجود فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هر اندازه در برگزاری رقابت ها و رویدادها و احیای فدراسیون موفق بوده، در بخش لجستیکی و به ویژه نیروی انسانی موفق نبوده و حتی رفتاری مبهم و غیردفاع داشته. تصمیماتی که در این حوزه اتخاذ شده، گاها به اندازه ای عجیب است که عملکرد موفق فدراسیون در حوزه فنی را نیز زیر سایه می برد.
*دیپورت واکسنی
بعد از اتفاقاتی که در رقابتهای جریان بدنسازی قهرمانی کشور در کیش رخ داد و اتفاقات رخ داده در حاشیه این رقابتها که کیفیت و اصل مسابقات را تا اندازه ای خدشه دار کرد، حالا شاهد ماجراهای جدید در این فدراسیون هستیم که شاید مهمترین آنها دیپورت تیم پرورش اندام از گرجستان در ابتدای هفته به دلیل عدم واکسیناسیون بود.
تیم پرورش اندام ایران که برای حضور در تورنمنت گرندپریکس گرجستان به تفلیس سفر کرده بود، اجازه حضور در این کشور را نیافت. گرجستان از ورود ورزشکاران پرورش اندام ایران که قصد حضور در تورنمنت این کشور را داشتند، به دلیل واکسینه نشدن در برابر ویروس کرونا خودداری کرد و همین سبب شد تا ورزشکاران ایران به تهران بازگردند.
در حالیکه با بروز بحران کرونا یکی از شروط لازم برای سفر به اقصی نقاط دنیا انجام واکسیناسیون مورد تایید بهداشت جهانی است، اما تیم پرورش اندام ایران بدون واکسیناسیون معتبر به تفلیس اعزام شد و در نهایت از فرودگاه دیپورت شد. نکته تاسف بار اینکه ممانعت مسئولان گرجستان از ورود ورزشکاران ایران به این کشور باعث معطلی ۱۰ ساعته آن ها در فرودگاه گرجستان و در نهایت بازگشتشان به ایران شد. مشخص نیست چرا فدراسیون بدنسازی بدون توجه به رعایت موارد قانونی در شرایط فعلی، اقدام به اعزام ورزشکاران به رقابت های گرجستان کرده است.
*احکام، تعدیل و استخدام های عجیب
یکی دیگر از اتفاقاتی که در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام رخ داده، تغییر در کادر فدراسیون و نفرات موجود است. یکی از مشکلات قدیمی و ریشه دار فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام حضور پرتعداد نفرات در کادر اداری فدراسیون بوده که میراث دوران رئیس قدیمی است و عجیب اینکه در دوران جدید نیز کمتر شاهد چابک سازی و بهینه سازی کادر فدراسیون بوده ایم. نصیرزاده حتی با الگوبرداری از فدراسیون بزرگ و عریض و طویلی چون کشتی اقدام به تشکیل کمیته های متعدد با نفرات قابل توجه گرفته که شاید چندان ضرورتی به حضور آنها نباشد. بذل و بخشش احکام پرشمار در قالب کمیته های مختلف در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، سبب شده نفرات پرشماری در کمیته های مختلف با عناوینی چون دبیر و عضو کمیته به فدراسیون راه پیدا کنند که همین سبب فربه شدن بیشتر سیستم شده است.
از سوی دیگر فدراسیون اصلاح سازمانی خود را از بدنه کارمندان انجام داده. با توجه به بحران کرونا و میل کردن امور اداری به دورکاری فدراسیون در سال جدید اقدام به تعدیل نیرو کرد و عذر سه نفر از کارمندان خود را به بهانه پایان قرارداد خواست. نفراتی که البته در حوزه فدراسیون شاید کمترین بار مالی را داشتند و قطعا در اتاق های پرتعداد فدراسیون نفرات دیگری با ضریب راندمان کمتر و بار مالی بیشتر وجود دارند که برای قطع همکاری استحقاق بیشتری داشتند. البته نباید از نظر دور داشت هر سیستمی در انتخاب نفرات و کادر اداری مختار است و تیم یک فدراسیون بر اساس سلیقه و ملاحظات خاص چیده می شود. در حقیقت فدراسیون این اختیار را دارد که با نفرات دلخواه خود کار کند و از این منظر نمی توان به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خرده گرفت اما مشکل آنجا رخ می نماید که نفرات جدیدی به فدراسیون اضافه شده اند که انتخاب آنها بیشتر بر پایه روابط خاص و پشت پرده صورت گرفته و کارایی و کیفیت مدنظر نبوده. روابطی که بیشتر حکم یک نوع امتیاز به افراد خاص بوده است. ردپای این استخدام ها را شاید بتوان در رپرتاژهای خبری در بخش های خبری صداوسیما بیشتر رویت کرد. جایی که رشته سابقا دورافتاده از رسانه ملی حالا حضوری پررنگ در همه بخش های خبری دارد و رپرتاژهای گاه و بیگاه و با بهانه و بی بهانه از فدراسیون منتشر می شود. اتفاقی که باید رد آن را در دفتر رئیس فدراسیون دید.
اتفاقات رخ داده در بخش لجستیکی و راهروهای فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام می تواند روی عملکرد قابل قبول این فدراسیون در حوزه رویدادها و برگزاری مسابقات و تشکیل تیم های ملی سایه بیندازد.
انتهای پیام/ 


کد مطلب: 23026

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/23026/پرورش-روابط-خاص-فدراسیون-بدنسازی-پرورش-اندام-سایۀ-تاریک-روی-عملکرد-روشن

شستون
  https://shastoon.ir