800
۰
واکنش دیرهنگام فدراسیون به یک خبر تاریخی؛

تاریخ‌سازی وزنه‌بردار بانوی ایرانی با راه‌یابی به توکیو/ جهانفکریان مسافر المپیک ۲۰۲۰ شد+عکس

نخستین سهمیۀ تاریخ وزنه‌برداری بانوان کشورمان توسط وزنه‌بردار دستۀ فوق‌سنگین ایرانی به‌دست آمد.
تاریخ‌سازی وزنه‌بردار بانوی ایرانی با راه‌یابی به توکیو/ جهانفکریان مسافر المپیک ۲۰۲۰ شد+عکس
به گزارش شستون؛ به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با انصراف ورزشکار ساموآ، پریسا جهانفکریان در دسته فوق سنگین وزنه‌برداری بانوان، سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد تا نخستین بانوی المپیکی تاریخ وزنه‌برداری ایران لقب بگیرد. ورزشکار ساموآ به‌نام Iuniarra SIPAIA از حضور در رویداد توکیو انصراف داده تا سهمیۀ او به بانوی وزنه‌برداری ایران که پیش از این در رنک ۱۵ جهانی قرار داشت، اختصاص یابد.
بر این اساس، پریسا جوانفکریان نخستین بانوی وزنه بردار ایرانی است که سهمیه شرکت در بازیهای المپیک را کسب می کند.
جهانفکریان طی هفته‌های گذشته به دلیل کم‌توجهی فدراسیون در بحث سیستم گزینشی المپیک به شدت از عملکرد رئیس و نایب رئیس بانوان فدراسیون انتقاد کرده بود و به همین خاطر حتی به کمیته انضباطی فدراسیون فراخوانده شد.

فدراسیون وزنه‌برداری در اقدامی عجیب پس از اعلام قطعی خبر کسب سهمیه المپیک جهانفکریان را رسماً اعلام نکرد و بعد از انتشار خبر در رسانه ها در نهایت آن را اعلام نمود.
در خبر منتشره فدراسیون وزنه برداری آمده است: با قطعیت یافتن این سهمیه تاریخی،هماهنگی ها جهت واکسیناسیون وی و موضوعات مربوط به سیاست‌های ضددوپینگ در حال پیگیری است.

این کسب سهمیه در حالی صورت گرفت که چندی قبل نیز وزنه برداری بانوان کشورمان موفق شد نخستین مدال خود در مسابقات جهانی را کسب کند. این بخش که با سیاست های حمایتی فدراسیون به تازگی راه اندازی شده، رشد و توسعه سریع و قابل توجهی داشته است.
انتهای پیام/
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 23065
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *