800
۰
مایه حیات بحران به توان 2 این روزهای جنوب شرق؛

مردم از قطعی آب همزمان با پیشروی کرونا در اوج فصل گرما نگران هستند/ برخورد قانونی با تانکر های آب رسان ناشناس در سراوان

در پی نگرانی برخی از روستاییان سراوانی به دلیل توزیع آب توسط برخی از تانکر های آب رسان رئیس مرکز بهداشت سراوان از برخورد قانونی با افراد متخلف خبر داد.
مردم از قطعی آب همزمان با پیشروی کرونا در اوج فصل گرما نگران هستند/ برخورد قانونی با تانکر های آب رسان ناشناس در سراوان
به گزارش شستون؛ این روزها قطعی مکرر آب در برخی از مناطق سراوان به معضل اصلی در کنار شیوع ویروس کرونا برای شهروندان این خطه از کشور تبدیل شده تا جاییکه با ارسال پیام های متعدد به این پایگاه خبری خواستار بررسی آب از نظر سلامت و چاره اندیشی اساسی برای قطعی آب در گرما و کرونا شدند.

به گفته دهواری یکی از شهروندان سراوانی وضعیت آب در حومه شهر سراوان به خصوص زنگیان بسیار اسفناک بوده و مردم سخت در مضیقه هستند چرا که هفته به هفته آب به مردم نمی رسد و هم آب نیست! و توزیع ناعادلانه گلایه بسیاری از ساکنین این منطقه را به دنبال داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خطر بیماری های روده ای وجود دارد و مردم با خرید از تانکر های آبرسان ناشناخته در خطر بیماری قرار گرفته اند خواستار نظارت بیشتر شبکه بهداشت و درمان در نحوه توزیع آب توسط تانکر های آب رسان شد.

از سوی دیگر ملک فاضلی نماینده حوزه انتخابیه سراوان نیز در مجلس شورای اسلامی گفته است که حوزه انتخابیه سراوان محرومیتی در دل محرومیت است چرا که با وجود بحران کرونا با بی آبی مطلق مواجه بوده به طوریکه 60 درصد از حوزه انتخابیه آب شرب ندارند.

سینا ملاشاهی رئیس مرکز بهداشت سراوان به خبرنگار ما گفت: نظارت مستمر و کلر سنجی بر روی آب  تانکر های آب رسان که مورد تایید اداره آب هستند انجام می شود و از نظر بهداشتی سالم هستند.

وی افزود: اضافه کردن کلر به آب موجب می شود تا اگر ناخالصی در آب وجود داشته باشد از بین رود ، در مناطقی که آب لوله کشی نیز وجود ندارد به خانوار ها آموزش لازم در خصوص نحوه استفاده از کلر و محلول مورد نیاز ارایه شده است.

رئیس مرکز بهداشت سراوان در خصوص نگرانی اهالی روستای زنگیان، گفت: چنانچه تانکر آب رسان ناشناس و مورد تایید اداره آب و فاضلاب نباشد و همچنین مجوز نداشته باشد امکان این وجود دارد آب ناسالم توزیع کند و به عنوان متخلف با وی برخورد قانونی انجام می شود.

انتهای پیام/




 
يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 23213
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *