800
۰
مشکلاتی که پایان ندارد؛

گلایه مردم از کمبود آب در روستای دیهی/ از انتشار تصاویر برای حل معضل کم آبی تا ازدیاد انشعابات غیرمجاز

شماری از ساکنین روستای دیهی مهرستان با اتشار تصاویری در شبکه های اجتماعی خواستار رفع مشکل کم آبی این منطقه شدند.
گلایه مردم از کمبود آب در روستای دیهی/ از انتشار تصاویر برای حل معضل کم آبی تا ازدیاد انشعابات غیرمجاز
به گزارش شستون؛ تراژدی غمبار کمبود آب در روستاهای سیستان و بلوچستان سالهاست که مطرح می شود اما در فصل تابستان و آنهم این روزها که ساکنین پهناورترین استان کشور با ویروس کرونا در حال مبارزه هستند، مشکلی بر مشکلات آنها افزوده است.
 
سکانس تکراری کمبود آب در برخی از روستاهای سیستان و بلوچستان شاید به جزء جداناپذیر زندگی روستاییان این خطه از کشور تبدیل شده است اما در اوج بحران کرونا این معضل نگرانی هایی را برایشان به وجود آورده است.
 
این روزهای کاربران فضای مجازی با به اشتراک گذاشتن تصاویرمختلف از کمبود آب در روستاها، آب رسانی سیار و تشکیل صف برای تهیه آب به ویژه در مهرستان، موج جدیدی از مطالبه گری را در این فضا به وجود آورده اند.
 
شماری از ساکنین روستای دیهی با ارسال تصاویری به این پایگاه خبری از رنج اهالی این روستا گلایه کرد و خواستار رفع این معضل شدند.

به گفته اهالی این روستا دیهی 250 خانوار دارد که 130 خانوار آن با مشکل آب مواجه هستند و آب شرب لوله کشی ندارد.
 
شبکه آب روستای دیهی فرسوده است


عبدالسلام کریم زایی رئیس اداره آب و فاضلاب مهرستان به خبرنگار ما گفت: روستای دیهی شبکه آبرسانی دارد اما این شبکه فرسوده است و آب به بالادست نمی رسد اما اینگونه نیست که از رودخانه آب مورد نیاز خود را تامین کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: برخی از اهالی نیز دارای انشعاب غیرمجاز هستند که پیگیری هایی از سوی دهیاری و شورا مبنی بر جمع آوری انشعاب های غیرمجاز انجام شده که منتج به نتیجه مطلوب نشده است اما اگر انشعاب های غیرمجاز جمع آوری شوند قسمتی از مشکل آب این منطقه نیر مرتفع می شود.
 
آبرسانی سقایی به روستای دیهی

این مقام مسئول گفت: مشکل آب در روستای دیهی حاد نیست که با گالن از رودخانه آب تهیه کنند و تنها 30 درصد مردم روستای دیهی آب ندارند که به صورت سقایی آبرسانی انجام می شود.
 
 کریم زایی خاطر نشان کرد: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص روستای دیهی صحت ندارد و سیاه نمایی است و ساکنین این منطقه برای آنکه بتوانند اعتبار جهت حل مشکل آب روستا انجام دریافت کنند اینچنین تصاویری را منتشر کرده اند.

وی اذعان کرد:روستای شمس آباد  این فاقد شبکه آبرسانی است و تصاویر منتشر شده مربوط به این روستا است.

انتهای پیام/
 

 
سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 23218
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *