در عصر ارتباطات؛

ارتباط تلفنی روستای دپکور به کما رفت/ شکوه مردم از قطعی سه هفته ای اینترنت در بحران کرونا

11 مرداد 1400 ساعت 8:01

در حالی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان مردم را دعوت به خانه نشینی برای در امان ماندن از شر ویروس کرونا می کنند که که قطعی اینترنت در روستای دپکور سیب و سوران از ۱۵ تیرماه گلایه مندی شدید اهالی روستا را به دنبال داشته است.


به گزارش شستون؛ دیر زمانیست که در عصر ارتباطات اختلال در برقراری ارتباط و ضعف اینترنت به یکی از دغدغه های اصلی استان پهناور سیستان و بلوچستان تبدیل شده است.

در عصر ارتباطات و بحران شیوع ویروس کرونا اهمیت استفاده از اینترنت را نسبت به پیش دو چندان کرده اما باز هم عدم آنتن دهی و قطعی مکرر اینترنت گلایه مندی و نارضایتی روستاییان استان را به دنبال دارد.

اگر چه تلاش های فراوانی در ماه های اخیر برای پایدار شدن شبکه در سیستان و بلوچستان از سوی متولیان امر انجام شده اما باز هم هستند روستاهایی در این استان پهناور که برای دسترسی به اینترنت و آنتن تلفن همراه در مشقت قرار گرفته اند.

منصور عیسی زهی دهیار روستای دپکور از توابع بخش هیدوچ سیب و سوران به خبرنگار ما گفت: اهالی روستای دپکور از پانزدهم تیر ماه به آنتن اپراتورهای همراه و اینترنت دسترسی ندارند.

وی افزود: در گذشته پس از چند ساعت اختلال، شبکه پایدار می شد اما اینبار پس از چندین روز متوالی همچنان اهالی روستا از داشتن نعمت اینترنت محروم هستند‌.

دهیار روستای دپکور خاطر نشان کرد: قرار شد متولیان امر در چند روز اخیر این مشکل را حل کنند ولی این معضل همچنان به قوت خود پابرجاست.

عیسی زهی اذعان کرد: ساکنین روستا دپکور به دلیل مشکل به وجود آمده بسیار گلایه مند هستند و دچار مشکل شده اند چرا که در بحران کرونا مردم برای در امان ماندن از ویروس کرونا اوقات خود را در خانه سپری می کنند اما نبود اینترنت آنتن این اوضاع را برای آنها سخت کرده است.

وی بیان کرد: از آنجایی که مردم هیچ وسیله ارتباطی دیگر ندارند می توان بیان کرد که ارتباط تلفنی اهالی روستا با بیرون قطع شده است و از اوضاع و احوال یکدیگر بی خبر هستند.

دهیار روستای دپکور ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان بهداشتی توصیه داشته اند که برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در حد امکان از وجه نقد استفاده نشود، حال که اینترنت قطع است کردم چگونه از دستگاه پوز خریداری کنند؟

عیسی زهی گفت: فعلا مشکل اصلی ساکنین روستای دپکور سیب و سوران رفع قطعی آنتن و اینترنت است که انتظار می رود این معضل در اسرع وقت مرتفع شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 23268

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/23268/ارتباط-تلفنی-روستای-دپکور-کما-رفت-شکوه-مردم-قطعی-سه-هفته-اینترنت-بحران-کرونا

شستون
  https://shastoon.ir