800
۰
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد؛

کمک میلیاردی مجمع خیران سلامت در بحران کرونایی ایرانشهر/ نگران خیز دوباره کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم

حسینعلی شهریاری از کمک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مجمع خیران سلامت در بحران کرونا به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خبر داد و گفت: با توجه به تجمعاتی که در عید قربان صورت گرفت نگران خیز دوباره کرونا هستیم.
کمک میلیاردی مجمع خیران سلامت در بحران کرونایی ایرانشهر/ نگران خیز دوباره کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم
به گزارش شستون؛ حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان نزولی است، اما به معنی پایان شیوع این بیماری نیست، بنابراین نباید مردم بی خیال شوند و عادی انگاری اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: حتی تزریق واکسن هم به این معنی نیست که دوباره مبتلا به کرونا مبتلا نشوند، اما باعث می شود در صورت ابتلا بیماری خفیف تر باشد و مرگ و میر را کاهش دهد، بنابراین از مردم خواهش می کنم در هر صورت پروتکل های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

نماینده مردم زاهدان اظهار کرد: در عید قربان تجمعاتی اتفاق افتاد که نگران خیز دوباره کرونا هستیم، چراکه پس از هر تجمعاتی حدود دو هفته طول می کشد که نتیجه آن را ببینیم، امیدواریم که تا آخر هفته اتفاق جدیدی در استان رخ ندهد، در این صورت می توان گفت این پیک را پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به بازدیدها و جلساتی که با حضور وزیر بهداشت و معاونان وی در استان صورت گرفت، اذعان کرد: در پی این سفرها امکانات اولیه و اضطراری به سیستان و بلوچستان ارسال شد و از سوی مجمع خیران سلامت با مساعدت خیران، هلال احمر و گروه های مختلف کمک های قابل توجهی صورت گرفت.

شهریاری تصریح کرد: یک میلیارد و دویست میلیون تومان میزان کمک های مجمع خیران سلامت بود که در بحران کرونا به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ارسال شد. 

وی گفت: از هفته گذشته جلسات مربوط به سفر وزیر بهداشت به سیستان و بلوچستان در این وزارتخانه آغاز شده است که اولین نشست به چابهار احتصاص داشت، وضعیت این شهرستان بررسی و درباره بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی تصمیم گیری شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: این جلسات هفته جاری در ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، بعد از آن زابل و سپس زاهدان تشکیل می شود، این سفر برکات زیادی برای حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در پی داشت که امیدواریم تحقق پیدا کند و خیر و نتیجه آن به مردم استان برسد، البته خیلی از منابع مالی که نیاز بود به دانشگاه ها پرداخت شد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 23274
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *