800
۰
با صدور بیانیه ای؛

«حماس» موضع «الجزایر» در مخالفت با عادی سازی روابط را ستود

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه ای موضع کشور الجزایر در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ستود.
«حماس» موضع «الجزایر» در مخالفت با عادی سازی روابط را ستود
به گزارش شستون؛ به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از العهد، جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای از موضع قاطع الجزایر در حمایت از مسأله فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی تقدیر کرد.
بر اساس این گزارش، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه خود اعلام کرد که تلاش‌های الجزایر در محافل رسمی مختلف برای اخراج رژیم صهیونیستی از اتحادیه آفریقا را می‌ستاییم.
حماس تمامی کشورهای اسلامی و عربی را به عمل به مسئولیت‌های خود و انجام اقداماتی مشابه الجزایر در مخالفت با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی همسو با خواسته‌ها و مواضع ملت‌های خود فراخواند.
این جنبش همچنین خواستار تلاش برای مجازات سران رژیم اشغالگر صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات مختلف علیه ملت فلسطین شد. پیشتر رأی الیوم اعلام کرده بود: مقامات الجزایر روند تشکیل یک گروه آفریقایی برای رد پذیرش تل‌آویو در اتحادیه آفریقا را رسماً آغاز کرده‌اند و هدف از این گام، حفظ اصول اتحادیه آفریقا و حمایت از کشور عربی فلسطین است.
رأی الیوم همچنین نوشت: آفریقای جنوبی، تونس، اریتره، سنگال، تانزانیا، نیجر، مجمع‌الجزایر قمر، گابون، نیجریه، زیمباوه، لیبریا و سیشل موافقت خود را با تصمیم الجزایر اعلام کرده‌اند. «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر نیز در این خصوص تأکید کرده است: الجزایر در برابر مسأله عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا دست روی دست نخواهد گذاشت و دیپلماسی فشرده‌ای را برای مقابله با آن در پیش خواهد گرفت.
وزیر خارجه الجزایر در ادامه گفت: این تحرکات دیپلماتیک در واقع واکنشی به عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا است. گفتنی است، رژیم صهیونیستی اخیراً به عنوان «ناظر» به عضویت اتحادیه آفریقا درآمده است. عضویت صهیونیست‌ها در اتحادیه آفریقا واکنش‌های گروه‌های مختلف فلسطینی را طی روزهای گذشته به دنبال داشته است.
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 23281
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *