800
۰
نماینده مردم سراوان در مجلس:

همه اعضای کابینه برای مقابله با کرونا تلاش کنند/ ضرورت چاره اندیشی برای اشتغال، معیشت و استفاده از ظرفیت مرزها

ملک فاضلی در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه دولت سیزدهم مبارزه با کرونا و انجام واکسیناسیون گسترده، بهبود معیشت و افزایش ارزش پول ملی، ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت مرزها برای رفاه اجتماعی، حل مشکلات معلمان و بی آبی در سیستان و بلوچستان را از مهم ترین مشکلات کشور نام برد.
همه اعضای کابینه برای مقابله با کرونا تلاش کنند/ ضرورت چاره اندیشی برای اشتغال، معیشت و استفاده از ظرفیت مرزها
به گزارش شستون؛ ملک فاضلی نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست علنی با اعلام مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه دولت سیزدهم، گفت: برنامه های ارائه شده از سوی دولت باید با شرایط کنونی کشور هم سنگ باشد و بتواند مسائل پیش روی جامعه که میراثی برای این دولت است، را حل کند.
 
وی افزود: میزان مشارکت در انتخابات در برخی از مناطق سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق صفر مرزی ۹۰ درصد بود و آنچه مورد انتظار بوده برخورداری این جامعه است، در کابینه دکتر رئیسی از استانی که ۱۱ درصد از جمعیت کشور را شامل می شود و افراد توانمندی دارد اثری نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه اهل سنت همیشه ولایت مدار بودند که رئیس جمهور باید از این افراد در سطوح پایین تر استفاده کند و به شایسته گزینی توجه شود.

فاضلی ادامه داد: بیماری کرونا اولین اولویت و مشکل کشور است و حل این موضوع تنها مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست بلکه باید تمام کابینه برای رفع آن تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مشکل کرونا به حدی در کشور جدی است که ناچار به تعطیلی شده ایم، انجام واکسیناسیون در ۲ دوز، در حداقل زمان و با گستردگی در تمام کشور شرط اول برای پیشگیری و مبارزه با کروناست.

نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برنامه ریزی برای مبارزه با کرونا تنها در گرو اقدام وزیر بهداشت نیست و عنایت همه بخش ها را می طلبد.

افزایش ارزش پول ملی برای بهبود معیشت مردم

فاضلی با اشاره به مشکلات مربوط به اشتغال و گرانی بیان کرد: این موارد مشکل خاص جامعه است، مسئولان به ویژه وزرای کابینه باید تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم به کار برند و چراغ حل این مشکل بالا بردن ارزش پول ملی است، در حالیکه هر دلار به ۲۷ هزار و ۳۰ هزار تومان در حال نزدیک شدن است. 

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان استانی خاص است، آب استان ما موضوع ملی است زیرا اگر برای آب مورد نیاز این استان چاره اندیشی نشود، ساکنان برخی شهرستان ها مجبور به مهاجرت خواهند شد، در حالیکه به سادگی می توانیم برای آن ها آب را فراهم کنیم. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما ناامید نیستیم، بلکه توانایی های زیادی داریم، اما ابزار توانمندی باید فراهم شود و تحقق این مهم به عزم ملی، مشارکت همگانی، نگاه به توانمندان علمی و اقتصادی کشور و استفاده از آن ها نیاز دارد.

فاضلی تصریح کرد: کسی که دل در گرو ایران دارد می تواند از خارج کشور نیز در ایران سرمایه گذاری کند، امید مردم سیستان و بلوچستان به دکتر رئیسی است و ما با تمام وجود در خدمت شما هستیم، شما نیز عنایتی درخور، به این استان داشته باشید.

وی اظهار کرد: اگرچه وزرای پیشنهادی برنامه هایی برای سیستان و بلوچستان دارند، اما این برنامه ها تکافوی استان محروم نیست و توجه به اشتغال یکی از ضروری ترین موضوعات است.

نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مشکلات معلمان باید چاره اندیشی شود، ضروی است نیروهای خرید خدمتی و نهضتی تعیین تکلیف شوند که با توجه به وضعیت کنونی وزارت آموزش و پرورش و تعداد بازماندگان از تحصیل اگر این نیروها به کار گرفته نشود مشکل رفع نخواهد شد و باید در این زمینه برنامه ریزی مطلوب را داشته باشید. 

استفاده از ظرفیت مناطق مرزی برای اشتغال و رفاه اجتماعی

فاضلی با اشاره به همسایگی ایران با ۱۵ کشور، گفت: بیشترین همسایکی با کشورها را سیستان و بلوچستان دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد و از مناطق مرزی برای رفاه اجتماعی و اشتغال استفاده و برای آن برنامه ریزی شود. 

وی تصریح کرد: آنچه گفته شد دلیلی بر ناتوانی وزرا نیست همه افراد نواقص و توانایی دارند که با عنایت پروردگار باید مشکلات از جمله گرانی و تورم حل شود، وزرای بخش های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید همگی در خدمت رفع مشکلات حوزه کرونا و معیشت باشند.

انتهای پیام/ 
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 23357
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *