800
۰
توسط فرماندار جدید نیویورک

پنهانکاری مرگ ۱۲ هزار کرونایی در نیویورک افشا شد

کتی هوکول فرماندار جدید نیویورک در آخرین بروزرسانی آمار مرگ و میر کووید ۱۹ در نیویورک، شمار ۱۲ هزار فوتی ناشی از کرونا را به آمار قبلی اضافه کرد و افزود، مانند فرماندار قبلی بر مرگ و میر در خانه سالمندان سرپوش نخواهد گذاشت.
پنهانکاری مرگ ۱۲ هزار کرونایی در نیویورک افشا شد
به گزارش شستون؛ هوکول در مصاحبه با رادیو "ان پی آر" گفت: هیچ فرصتی برای ما وجود ندارد که اعداد (شمار قربانیان کرونا) را پنهان کنیم و من نیز نمی‌خواهم آن را مخفی کنم و قصد داریم از این پس از داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها که بسیار مستند هستند استفاده کنیم.
هوکول با افشا گری نسبت به پنهانکاری شمار جانباختگان کرونا، آمار مرگ و میر بیماری کووید ۱۹ در نیویورک را از ۴۳ هزار و ۴۱۵ نفر به ۵۵ هزار و ۳۹۵ نفر افزایش داد.
پیش از این لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک در ماه ژانویه (دی) اعلام کرد، تحقیقات دفتر وی نشان می‌دهد که اندرو کومو فرماندار پیشین نیویورک مرگ و میر ناشی از کرونا در خانه‌های سالمندان را تا ۵۰ درصد کاهش داده است.
نیویورک در نیمه اول سال گذشته مرکز یکی از بزرگترین نقاط شیوع کرونا در آمریکا بود. با اوج گیری کرونا در این ایالت حدود ۱۸ هزار نفر در بیمارستان بستری و تقریباً ۸۰۰ نفر در روز بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دادند.
اندرو کومو ۶۳ ساله که یک دهه فرماندار نیویورک بود سرانجام در اواسط آگوست پس از تحقیقات دیگری که توسط دادستان کل جیمز انجام شد و نشان داد که او نزدیک به ۱۲ زن همکار خود را مورد آزار جنسی قرار داده است، استعفا کرد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 23416
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *