800
۰
خطر بیخ گوش شهروندان سراوانی؛

رها سازی ماسک و دستکش های آلوده در محیط سلامت مردم را به خطر می اندازد

رها سازی ماسک و دستکش های آلوده در محیط علاوه بر اینکه منجر به زشت شدن چهره شهر می شود می تواند در انتقال ویروس کرونا و آلوده کردن افراد نیز نقش داشته باشد.
رها سازی ماسک و دستکش های آلوده در محیط سلامت مردم را به خطر می اندازد
به گزارش شستون؛ پس از شیوع ویروس کرونا و همه گیری در جهان، استفاده از ماسک دستکش در پیشگیری  ابتلا از این ویروس منحوس به اذعان کارشناسان حوزه بهداشت و درمان موثر است.

همین امر موجب شده تا در گوشه و کنار شهر از جمله معابر، بوستان ها، پیاده روها و کوچه پس کوچه های سراوان دستکش و ماسک های استفاده شده خودنمایی کند.

رها سازی ماسک و دستکش و دیگر اقلام بهداشتی آلوده در سطح شهر باعث می شود سلامت شهروندان به خطر بیفتد و نوعی یکی از عوامل شیوع ویروس کرونا باشد.

بنا بر گزارشات منتشر شده سازمان جهانی بهداشت، کووید ۱۹ می تواند مدت زمان خاصی بر روی سطوح زنده بماند اما برخی از شهروندان به دلیل سهل انگاری و یا عدم اطلاع کافی از این موضوع باعث انتشار ویروس کرونا می شوند.

نقش رها سازی ماسک های آلوده در انتشار ویروس کرونا

ابولحسن صفدری رئیس بیمارستان رازی سراوان و متخصص بیماری های عفونی به خبرنگار ما گفت: شهروندان نسبت به جا به جایی ماسک، دستکش و لوازم بهداشتی آلوده دقت کافی را داشته باشند چون رها سازی ماسک ها در محیط می تواند در انتشار ویروس نقش داشته باشد.

وی افزود: رها کردن ماسک و دستکش در معابر و پیاده روها علاوه بر اینکه سیمای شهر را نازیبا می کند مشکلات زیست محیطی را نیز به دنبال خواهد داشت.

رئیس بیمارستان رازی سراوان ادامه داد: همچنین این عمل ناپسند برای پاکبانان که وظیفه پاکسازی و نظافت شهر را بر عهده دارند می تواند خطر آفرین باشد و در معرض آلودگی قرار گیرند.

صفدری خاطر نشان کرد: رها سازی ماسک و دستکش های آلوده توسط شهروندان در محیط کمک کننده به انتشار ویروس کرونا خواهد بود پس بهتر است رعایت کردن نظم و انضباط در این برهه از زمان جدی گرفته شود.

وی اذعان کرد: به گفته سازمان جهانی بهداشت احتمال انتشار ویروس از نظر انتقال محیطی کمتر است  اما در بسیاری از مقالات نیز راجب به زنده ماندن ویروس، جا به جایی و آلوده کردن افراد از این طریق وجود دارد.

انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 23431
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *