حکایت معوقات کارگران پایان ندارد؛

تجمع اعتراضی نیروهای شرکتی شهرداری در دفتر شهردار سراوان/ عدم انجام تعهدات شرکت در پرداخت مطالبات کارگران مشکل ساز شد

10 شهريور 1400 ساعت 9:08

رئیس شورای شهر سراوان گفت: شماری از کارگران شرکتی شهرداری سراوان نسبت به پرداخت نشدن مطالبات و معوقات خود و کارشنکی شرکت طرف قردارد در عدم انجام به تعهدات خود تجمع کردند.


به گزارش شستون؛ در روزهای اخیر مطالب و تصاویری از تجمع اعتراضی کارگران شرکتی شهرداری سراوان در برخی از شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و گفته می شود این اعتراض به دلیل پرداخت نشدن دستمزد و معوقات بوده است.

این بار اول نیست که نیروهای شرکتی شهرداری سراوان دست به اعتراض می زند بلکه در ماه های گذشته نیز شماری از کارگران مقابل ساختمان شورای شهر و فرمانداری سراون نسبت به پرداخت نشدن مزد خود تجمع کردند.

قصه پر درد کارگران در تداوم بی توجهی برخی از مسئولین نسبت به پرداخت نشدن معوقات آنها در سال های اخیر به داستان ادامه دار در این شهر تبدیل شده که با این اوضاع گرانی، تامین مایحتاج زندگی برای آنها با مشقت همراه شده است.

عبدالله درزاده شهردار سابق سراوان در تیرماه امسال در خصوص آخرین وضعیت پرداخت حقوق معوقه کارگران شرکتی سراوان گفته بود که برای پرداخت معوقه کارگران 6 قطعه زمین به صورت تهاتر برای اجرای مزایده و آگهی به سازمان معرفی شده با فروش 6 قطعه زمین کل معوقه کارگران شرکتی سراوان پرداخت خواهد شد اما همچنان شاهد اعتراض کارگران نسبت به پرداخت نشدن معوقات آنها هستیم.


ژیلا میرمردازهی رئیس شورای شهر سراوان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: شماری از کارگران شرکتی شهرداری سراوان در روزهای اخیر در دفتر شهرداری حضور اعتراضی داشتند.

وی افزود: به نظر می رسد شرکت به تعهدات خود عمل نکرده و قرار داد را با شهرداری فسق می کند که شهرداری به ناچار مجبور می شود با کارگران قرارداد منعقد کند و ادامه تعهدات شرکت را بپذیرد.

رئیس شورای شهر سراوان ادامه داد: شهرداری از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه با کارگران قرارداد داشته و پس از پایان این مدت تعهدی نسبت به این افراد ندارد ولی کارگران نسبت به این موضوع معترض و تجمع اعتراضی داشتند که همچنان معوقات آنها پرداخت نشده است.

میرمردازهی گفت: از ابتدا 60 نقر به عنوان کارگر شرکتی وارد مجموعه شهرداری شدند، شرکت پایان سال 99 قرار داد خود را با شهرداری لغو و بخشی از تعهدات خود را نیمه کاره رها ساخته  که شهرداری به ناچار با کارگران که برای این ارگان خدمت کرده اند قرار داد منعقد می کند.

وی خاطر نشان کرد: برای حل معضل کارگران شهرداری سراوان با استانداری نشست خواهیم داشت که شرکت به تعهدات خود عمل کند تا مشکل نیروهای شرکتی مرتفع شود.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 23432

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/23432/تجمع-اعتراضی-نیروهای-شرکتی-شهرداری-دفتر-شهردار-سراوان-عدم-انجام-تعهدات-شرکت-پرداخت-مطالبات-کارگران-مشکل-ساز

شستون
  https://shastoon.ir