800
۱
در گفت و گو با شستون عنوان شد؛

گلایه اهالی روستای پیرگزان از عدم دستری به جاده مناسب

برخی از اهالی روستاهای مهرستان از جمله پیرگزان از نداشتن راه روستایی مناسب در این منطقه گلایه مند هستند.
گلایه اهالی روستای پیرگزان از عدم دستری به جاده مناسب
به گزارش شستون؛ راه ارتباطی یکی از نیازهای اولیه برای پیشرفت و ماندگاری مردم در آن منطقه است اما ساکنین برخی از روستاهای مهرستان از جمله پیرگزان، بناب، پرچک، کلگری، زانتوری و گروک از دسترسی مناسب به جاده محروم هستند.

به اذعان اهالی این منطقه بیش از 12 سال است که پیگیر آسفالت کردن جاده خاکی روستا هستند اما از آنجایی که تلاش ها موفقیت آمیز نبوده حداقل مسئولین امر می توانند با زیر سازی و شن ریزی جاده را تا حدودی برای رفت و آمد هموار کنند.

گلایه ساکنین روستاهای بخش مرکزی مهرستان از نبود جاده مناسب

عبدالباسط آسکانی دهیار روستای پیرگزان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: جاده های خاکی این منطقه سالهاست که چشم انتظار همت مسئولین هستند تا شاید پس از سالها رنگ سیاه آسفالت را به خود ببیند.

وی افزود: روستای پیرگزان در  مهرستان  سیستان و بلوچستان قرار دارد که به همراه روستاهای  بناب، پرچک، کلگری، زاتنوری و گروک راه ارتباط ۲۳روستا است.

دهیار روستای پیرگزان با بیان اینکه این روستا ۲۳ کیلومتر جاده خاکی دارد، ادامه داد: وجود جاده سنگلاخی، خاکی و صعب العبور موجب شده تا روستاییان در هر ماه برای تعمیر جلوبندی خودروهایشان به تعمیر گاه مراجعه کنند و در این اوضاع گرانی، مشکلی بر مشکلات مردم افزوده شود.

آسکانی اضافه کرد: علاوه بر این هنگام بارش باران نیز برای ساکنین این منطقه مشکلاتی به وجود می آید که پس از بارش باران در کلیه راه های مواصلاتی این منطقه به دلیل خاکی بودن، امکان تردد خودرویی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل عدم همکاری ادارات مربوطه در آسفالت کردن جاده منتهی به روستا، مردم خود دست به کار شدند و اقدام به زیر سازی و شن ریزی کردند.

دهیار روستای پیرگزان مهرستان خاطر نشان کرد: نزدیک ترین درمانگاه به روستا، ۳۵ کیلومتر و زایشگاه نیز ۴۵ کیلومتر فاصله دارد که به دلیل صعب العبور بودن و نبود جاده مناسبت چند مادر باردار جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: حداقل انتظار روستاییان منطقه این است که ادارات مربوطه هر از چندگاهی اقدام به مناسب سازی جاده های روستایی کنند تا بتوانند در مسیرهای خاکی روستایی تردد آسانی داشته باشند.

مسیر روستای پیرگزان سنگلاخی است
بارکزهی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهرستان به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه مسیر روستایی پیرگزان سنگلاخی است و خاک ندارد، امکان مناسب سازی با گریدر وجود ندارد که این موضوع به اطلاع شورای منطقه رسیده است.

وی افزود: برای حل معضل این محور به استان درخواست بولدزر استیجاری ارسال شده که پس از طی سیر مراحل قانونی و اداری و پایان یافتن مناقصه و معرفی پیمانکار در اختیار این اداره قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: دستگاه گریدری که در اختیار راهداری مهرستان قرار دارد، معیوب است که منتظر کارشناس استانی جهت عیب یابی هستیم تا در صورت امکان تاجایی وجود دارد با گریدر مناسب سازی محور را انجام می دهیم.

بارک زهی خاطر نشان کرد: محور روستای پیرگزان جزء برنامه های اولویت دار سال 1400 این اداره قرار دارد که پس از اخذ موافقت نامه و تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، عملیات بازسازی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 23456
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *