800
۰
دودی که به چشم مردم می رود؛

سرقت اموال عمومی زخمی بر تن سراوان/ گشت های نامحسوس برای شناسایی سارقان فعال شد

سرقت اموال عمومی و تجهیزات شهری علاوه بر اینکه خدمت رسانی دستگاه های خدمات رسان به مردم را با مشکل مواجه کرده و این آسیب باعث شده تمامی اعضای جامعه متضرر شوند.
سرقت اموال عمومی زخمی بر تن سراوان/ گشت های نامحسوس برای شناسایی سارقان فعال شد
به گزارش شستون؛ از ابتدای سال 1400 تا کنون سرقت تجهیزات عمومی و عام المنفعه در سراوان افزایش یافته و به معضلی جدید برای ساکنین شرقی ترین نقطه ایران تبدیل شده که باعث شده که ارگان های خدمات رسان نتوانند خدمت رسانی مناسبی به شهروندان داشته باشند.

بنا بر گزارشات منتشر شده در پنج ماهه نخست سال جاری اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان صرف خرید تجهیزات سرقت شده در حوزه آب و فاضلاب هزینه شده است.

سرقت درپوش های آب و فاضلاب، کابل های برق و فیبر نوری علاوه بر اینکه به معضل جدی برای مسئولین سراوانی تبدیل شده، جان شهروندان را نیز به خطر انداخته است و امکان سقوط موتور سیکلت سواران و یا افراد پیاده در شب که برخی از معابر از روشنی کافی برخوردار نبوده وجود دارد.

سعید تجلیلی فرماندار سراوان به خبرنگار ما گفت: سرقت تجهیزات عمومی در سطح شهرستان سراوان موجب شد تا سردار ظریفی فرمانده قرارگاه فرعی شهید سجاد سراوان به این موضوع ورود کند که برای پیگیری و رفع این معضل چندین جلسه در قرارگاه شهید سجاد سراوان برگزار شد تا بتوانیم مشکل به وجود آمده را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه جلسه کمیته سرقت ذیل شورای تامین تشکیل شده است و موضوعاتی برای برخورد و شناسایی سارقین مصوب شد که پیگیر آن هستیم، افزود: سارقین به سرقت تجهیزات عمومی روی آوده اند که اخیرا سرقت موتور و کابل های چاه های آب در این منطقه رواج یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: با همکاری شوراها، دهیاری ها، دستگاه های خدمات رسانی و گشت های محسوس و نامحسوس که تقویت خواهند شد اقدام به شناسایی و دستگیری سارقین و معرفی به مقامات قضایی خواهیم کرد.

تجلیلی اضافه کرد: در جلسه کمیسیون سرقت مقرر شد که برخورد قانونی با صنوف مزاحم که به صورت غیرقانونی و بدون داشتن پروانه کسب در حال فعالیت هستند انجام و به مراجع قضایی معرفی و در صورت فعالیت در منزل امتیاز آب و برق آنها قطع شود.


انتهای پیام/
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 23457
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *