800
۰
معاون وزیر اقتصاد خبر داد:

آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت در آینده/ پذیرش سهام سرخابی‌ها در بورس

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت در آینده آزادسازی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود.
آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت در آینده/ پذیرش سهام سرخابی‌ها در بورس
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی دهقان دهنوی در حاشیه نشست «هم‌اندیشی شرکت‌های سبدگردان» که روز گذشته با حضور مدیران عامل شرکت‌های سبدگردانی برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت آزادسازی باقیمانده سهام عدالت گفت: ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت در آینده آزادسازی می‌شود.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره واریز باقیمانده سود سهام عدالت خاطرنشان کرد: بخشی از عدم پرداخت سود سهام عدالت ناشی از افزایش سرمایه شرکت‌ها بود و در این میان با شرکت‌هایی که سود خود را پرداخت نکرده اند به طور حتم از نظر انضباطی برخورد می‌شود.
 
وی افرزود: مقدار سود باقیمانده کم است و با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود.
 
رییس سازمان بورس در ادامه به فروش سهام عدالت اشاره کرد و گفت: همچنان امکان فروش بلوکی سهام عدالت مانند قبل وجود دارد، از آنجا که در ماه‌های قبل خریدار نداشت، اکنون با توجه به وجود خریدار بالقوه فروش بلوکی امکان پذیر است.
 
دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: سهام عدالت چند ماه است که فروش نرفته است، در این زمینه اطلاع رسانی شد تا افرادی که درخواست فروش داده بودند، درخواست خود را بررسی کنند، زیرا امکان لغو فروش سهام برای این افراد در نظر گرفته شد.
 
رئیس سازمان بورس در پاسخ به پرسشی دیگر درباره تاسیس یک هلدینگ برای ۳۰ شرکت غیربورسی سهام عدالت گفت: تا کنون هیچ هلدینگی تاسیس نشده و در این مسیر برخی موانع ایجاد شده است.
 
 
۳۰ درخواست در صف تاسیس کارگزاری/ پذیرش سهام سرخابی‌ها در بورس
 
وی همچنین به آخرین وضعیت درخواست تاسیس کارگزاری اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون ۳۰ درخواست تاسیس کارگزاری به سازمان آمده است. از چهار درخواست که در ابتدا آمد، یک مورد پذیرفته و دو مورد دیگر رد شد و درخواست دیگر نیز پس از تکمیل مدارک، بررسی خواهد شد.
 
این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت بورسی شدن سهام سرخابی ها تصریح کرد: پیگیری این موضوع از مدت ها قبل در حال انجام است و مراحل زیادی برای نهایی شدن این اقدام اجرا شده است.
 
دهقان دهنوی با بیان اینکه پذیرش این شرکت ها از مدت ها قبل در حال انجام بوده و تاکنون پذیرش بخشی از آن انجام شده است، گفت: تلاش ما ورود شرکت‌هایی به بورس است که ساختار مالی مناسبی داشته باشند. در این راستا مشکلاتی درباره ورود این دو تیم به بورس وجود دارد که اکنون درحال رفع آن هستیم.
 
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 23480
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *