800
۰
وضعیت بحرانی آب شرب در شرقی ترین نقطه ایران؛

ساکنین شهر "محمدی" از نبود آب شرب لوله کشی گلایه مند هستند/ احداث چاهک مصنوعی با هدف رفع اُفت فشار آب

ساکنین شهر محمدی سراوان در روزهای اخیر از قطعی آب شرب لوله کشی گلایه مند هستند و خواستار رفع این معضل از سوی مسئولین مربوطه شدند.
ساکنین شهر "محمدی" از نبود آب شرب لوله کشی گلایه مند هستند/ احداث چاهک مصنوعی با هدف رفع اُفت فشار آب
 " آب در شهر محمدی نیست" این پیام یکی از ساکنین شهر محمدی به تحریریه شستون است که حکایت از قطعی و افت فشار آب شرب و لوله کشی این منطقه دارد.

از سوی دیگر در روزهای اخیر شماری از اهالی شهر محمدی نسبت به نبود آب در شبکه های اجتماعی ابراز گلایه داشتند و اذعان دارند سهم آنها از آب لوله کشی شهری 40 دقیقه در هر 2 روز است.

به گفته ساکنین محمدی، اهالی این منطقه از قطعی و نبود آب در رنج هستند تا جاییکه آب مورد نیاز خود را با قیمت بالا خریداری می کنند و از سوی دیگر نسبت به عدم توزیع عادلانه آب نیز اعتراض دارند.

خبرنگار ما در پیگیری این سوژه مردمی اقدام به برقراری تماس تلفنی با عبدالحمید جنگی زهی رئیس اداره آب و فاضلاب سراوان کرد که وی گفت: مسئول آب اداره آسپیچ محمدی آب آن منطقه را جیره بندی کرده به این صورت که برای هر محله زمان مشخص تعیین شده است.

وی افزود: در برخی از مناطق جمعیت نسبت به منطقه های دیگر بیشتر است که ممکن است در زمان مشخص شده پاسخگوی نیاز اهالی محل نباشذ که به صورت سقایی آبرسانی نیز انجام می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برای خدمات رسانی مطلوب تر به اهالی محمدی 6 تانکر برای آبرسانی سیار اجاره شده و این اطمینان به ساکنین محمدی داده می شود که آب کاملا بهداشتی است.

جنگی زهی اضافه کرد: بیشترین معضلی که در این مناطق با آن دست و پنجه نرم می کنیم تامین آب است که در سال های اخیر هیچ پروژه ای برای بهبود این مشکل اجرا نشده اما دو حلقه چاه با حجم 21 لیتر حفر شده است.

وی خاطر نشان کرد: فرسودگی شبکه و زیرساخت های شهر محمدی دارای مشکل است که بر اساس اعتبارات دریافتی در حال رفع این مشکل هستیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب سراوان عنوان کرد: بر اساس اعتبارات دریافتی در حال احداث یک مخزن 3 هزار متر مکعبی که تقریبا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته هستیم که پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبارات تا یک سال آینده به بهره برداری رسد.

جنگی زهی تصریح کرد:  بر اساس مشکلات موجود در منطقه محمدی و آسپیچ و عدم زیرساخت های لازم و فرسودگی شبکه به هر میزان آب که وارد شود نیاز آبی رفع نمی شود و از سوی دیگر بیشتر منازل این منطقه باغ ویلا است که برای مصارف کشاورزی از آب شرب استفاده می شود که در این زمینه فرهنگ سازی صورت نگرفته است.

وی اذعان کرد: قرار است چاهک مصنوعی برای پمپاژ آب برای مناطق بالادست که دچار افت فشار هستند احداث شود که  تقریبا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در روزهای آینده وارد مدار می شود و تا حدودی مشکل افت فشار آن مناطق رفع خواهد شد.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 23543
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *