کارشناس مسائل منطقه:

امارات با کمک اسرائیل و آمریکا درصدد تشکیل ائتلاف ضدایرانی است

29 شهريور 1400 ساعت 12:41

حسن هانی‌زاده گفت: امارات سعی می‌کند با کمک رژیم صهیونیستی و آمریکا ائتلافی را علیه ایران تشکیل دهد و کشورمان را منزوی سازد.


به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، هیئت وزیران امارات در نشست خود ۳۸ فرد و ۱۵ شرکت را در لیست افراد و شرکت‌های حامی تروریسم قرار داد. در بین افرادی که امارات آنها را به تازگی به لیست تحریم خود اضافه کرده است شهروندانی از امارات، لبنان، عراق، هند، یمن، ‌افغانستان، سوریه، نیجریه و ایران دیده می‌شود. شهروندان ایرانی که در این لیست قرار دارند عبارتند از: «مهدی عزیزاله کیاستی»، «فرشاد جعفر حاکم‌زاده»، «سیدرضا سید محمد قاسمی»، «محسن حسن کارگر حجت» و «ابراهیم محمود احمد محمد». اکثر شرکت‌های که در لیست تحریم‌های امارات قرار گرفته‌اند در بخش تجارت، دریانوردی و صرافی فعالیت دارند.
حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره اقدام اخیر امارات متحده عربی اظهار داشت: رفتار همراه با تناقض دولت امارات در طول چهار دهه گذشته نشان می‌دهد که این کشور کوچک، اما به لحاظ اقتصادی توانمند نقش تخریبی را در سیاست‌های منطقه به ویژه علیه جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کند.
امارات در تلاش برای انزوای ایران
وی گفت: امارات متحده عربی اکنون در حال برنامه‌ریزی برای کشاندن پای رژیم صهیونیستی به خلیج فارس است تا از این طریق رابطه گسترده سیاسی، اقتصادی و امنیتی با این رژیم برقرار کند و این‌که به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران آُسیب برساند.
کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: ازآنجایی که امارات در حوزه اقتصادی و مالی از توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است و درصدد است تا با تکیه به چنین توانمندی مالی، سیاست‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال و اجرایی کند، اما مقامات اماراتی خوب می‌دانند که توانمندی مالی آن‌ها به‌دلیل مراودات اقتصادی با تجار و بازرگانان ایرانی است.
احتمال فروپاشی امارات در صورت ادامه رویاپردازی
هانی‌زاده با بیان اینکه امارات با خودکفایی اقتصادی در پی نزدیک شدن به اسرائیل است، افزود: درواقع امارات تضعیف محور مقاومت را هدف قرار داده است؛ طوری‌که به یکی از عناصر مخرب امنیت منطقه و تشدید بحران و تنش در یمن، سوریه و عراق تبدیل شده است. به‌عبارت بهتر امارات به آلت دست صهیونیست جهانی و آمریکا بدل شده و تلاش می‌کند فراتر از ظرفیت سیاسی و جغرافیایی خود ایفای نقش کند و به همین دلیل رفتار توأم با تناقض دارد.
وی در پایان گفت: امارات سعی می‌کند با کمک اسرائیل و آمریکا ائتلافی را علیه ایران تشکیل دهد و کشورمان را منزوی سازد، اما برخلاف باور مقامات این کشور، امارات از زیرساخت‌های لازم امنیتی و دفاعی و جمعیتی برخوردار نیست؛ طوری‌که حدود ۷۰ درصد جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند، هرگز نخواهد توانست سیاست‌هایش را علیه جمهوری اسلامی به سرانجام برساند و حتی احتمال دارد ادامه چنین رفتارهایی به فروپاشی تدریجی امارات بینجامد و جایگاه خود را به خاطر بلندپروازی‌های بیهوده از دست بدهد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 23570

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/23570/امارات-کمک-اسرائیل-آمریکا-درصدد-تشکیل-ائتلاف-ضدایرانی

شستون
  https://shastoon.ir