تنیس روی جوانان کانتندر| درخشش پینگ‌پنگ‌باز ایران در پرتغال/ شمس نقره‌ای شد

1 مهر 1400 ساعت 11:28

در رقابتهای تنیس روی جوانان کانتندر در پرتغال، پینگ پنگ باز ایران به مدال نقره رسید.


به گزارش شستون؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز، رقابتهای کانتندر پرتغال با نایب قهرمانی نماینده تنیس روی میز کشورمان خاتمه یافت. 

 
نوید شمس با پیروزی ۳ بر صفر در مصاف با نیکلاس دگروس نفر اول زیر ۱۹ ساله های بلژیک و دارنده رنکینگ ۲۸ جوانان دنیا به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.
 
نوید که قرار است در لیگ برتر تنیس روی میز لهستان توپ بزند، با درخشش در رقابت های استار کانتندر جوانان پرتغال و غلبه بر حریفانی از کشورهای هند، اسپانیا، پورتوریکو و بلژیک به مرحله ی ۱/۴ پایانی راه یافت و برای قطعی شدن مدال برنز خود بازی سختی مقابل حریف نروژی خود با رنکینگ ۹ دنیا داشت.
لژیونر تنیس روی میز کشورمان ۳ بر ۲ Borgar Haug بازیکنی نروژی را شکست داد و با صعود به نیمه نهایی مدال برنز رقابت های استار کانتندر را برای خود قطعی کرد.
 
شمس در ادامه در مصاف با رنک ۸ جوانان دنیا lVor Ban از کرواسی در سه گیم متوالی موفق به شکست حریف قدرتمند خود شد و به فینال رقابت های استار کانتندر پرتغال راه یافت.
 
تنها نماینده کشورمان در لیسبون پرتغال، با نشان نقره انفرادی رقابت ها را به اتمام رساند.
نوید شمس در فینال این مسابقات با فلیکس لبرون از فرانسه با رنک ۷۱ دنیا روبرو شد و در مصاف با این حریف سرسخت اروپایی با نتیجه ۳ بر ۱ شکست خورد. این نخستین بار است که یک ایرانی در میدان رقابتهای استار کانتندر به فینال راه پیدا می‌کند.
 
فلیکس لبرون فرانسوی پیش از این در جدول گروهی به عنوان سر گروه وارد مرحله حذفی شد و با عبور از رنک ۴۶ سپس ۱۲۸ دنیا، با سیدورینکو از روسیه با رنک ۱۴ روبرو شد و با حساب ۳ بر ۱ پیروز میدان شد و به فینال این رقابت ها راه یافته بود.
نوید با ۱۶ سال سن رنک ۷۹ جوانان است و با این پیروزی ارزشمند در مصاف با برترینهای دنیا می تواند در رنکینگ جهانی صعود چشمگیری داشته باشد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 23600

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/23600/تنیس-روی-جوانان-کانتندر-درخشش-پینگ-پنگ-باز-ایران-پرتغال-شمس-نقره-ای

شستون
  https://shastoon.ir