800
۰

فرصت طلایی دولت برای حل اختلافات با همسایگان/ افزایش تنش بین ایران و کشورهای منطقه؛ سراب تدبیری‌ها

در حالی دوره جدید مذاکرات ایران و عربستان آغاز شده است که دولت سیزدهم به دنبال استفاده از فرصت طلایی حل اختلافات با کشورهای همسایه است.
فرصت طلایی دولت برای حل اختلافات با همسایگان/ افزایش تنش بین ایران و کشورهای منطقه؛ سراب تدبیری‌ها
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دور جدید مذاکرات ایران و عربستان در حالی از سر گرفته شده است که این دوره از گفتگوها اولین دور از مذاکرات دو طرف در دوره مسئولیت دولت سیزدهم است.
مذاکرات ایران و عربستان برای حل مشکلات بین دو کشور در حالی در بغداد از سر گرفته شده است که بر خلاف دوره های قبل خبر گفتگو ها به طور رسمی اعلام شده است. در دوره های قبلی مذاکرات اخبار گفتگو ها به طور غیر رسمی اعلام می شد اما در این دوره از مذاکرات سفیر ایران در بغداد خبر از آغاز مذاکرات دو کشور ایران و عربستان داد و گفت مذاکرات پرامون موارد مختلف در حال انجام است.
این میان اما برخی جریانات رسانه ای و سیاسی در تلاش برای تاثیرگذاری بر این مذاکرات به دنبال ان هستند تا به افکار عمومی القا کنند که با آغاز مسئولیت دولت سیزدهم تنش ایران با کشورهای همسایه افزایش خواهد یافت.
جریان فوق در تلاش است تا افکار عمومی را به پذیرش ناتوانی دولت سیزدهم در برقراری ارتباط دوستانه با کشورهای همسایه وادار کند تا این تصور به وجود آید که تنها جریانی که توان مدیریت رابطه دوستانه با کشورهای همسایه همچون عربستان را داشت، دولت تدبیر و امید و رئیس جمهوری همچون حسن روحانی بود.
این میان اما دور جدید مذاکرات و ارتباط دستگاه دیپلماسی کشورمان با برخی کشورهای همسایه همچون ترکمنستان که پیش از این مشکلات اقتصادی و سیاسی با آنها وجود داشت نشان داد که دولت سیزدهم میدان وسیع تری برای حل اختلافات با همسایگان دارد و این حاکی از توانمندی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران برای ارتباط بهتر با همسایگان است.
به نظر می رسد دولت سیزدهم از فرصت طلایی برای حل اختلافات و برخی مشکلات سیاسی با همسایگان که در دوره های قبل ایجاد شده دارد و دستگاه دیپلماسی با هوشمندی در حال استفاده از این فرصت است.
انتهای پیام/ک
سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 23637
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *