در گفت و گو با علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان عنوان شد؛

لزوم تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان انقلاب/اقتدار و امنیت امروز، نتیجه مقاومت و ایستادگی در جنگ تحمیلی است

7 مهر 1400 ساعت 8:17

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان انقلاب، اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی رانتیجه مقاومت و ایستادگی در جنگ تحمیلی دانستند.


به گزارش شستون؛ مولوی عبدالغنی دهانی کارشناس مذهبی اهل سنت در گفت و گو با عصرهامون، بیان کرد: انقلاب سبب شد تا دموکراسی اسلامی روی کار بیاید اما افرادی که در زمان شاه روی منابع ایران تسلط پیدا کرده بودند هنگامی که توسط مردم از کشور رانده شدند جنگ هشت ساله را بر علیه ملت ما تحمیل کردند.

وی افزود: دفاع مقدس سبب افزایش اقتدار، استقلال و قدرت ملت ایران شد و مردم ما روی پای خود ایستادند و فرهنگ دفاع مقدس عامل افزایش قدرت ایران در جهان شد، با وجود اینکه همه دنیا در این جنگ در مقابل ما ایستاده بودند مردم ما با غیرت از خاک و ناموس خویش دفاع و دست دشمنان را از خاک کشور قطع کردند.

وی خاطرنشان کرد: این فرهنگ مقاومت و وطن پرستی باید به نسل های آینده منتقل شود، فرهنگ دفاع مقدس باید برای جوانان تبیین شود، رزمندگان ما با ندای امام خمینی (ره) به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل روانه شدند و تا پای جان از خاک خویش دفاع کردند و همانند حضرت عباس (ع) امام و مقتدای خویش را تنها نگذاشتند و این فرهنگ دفاع و استقلال طلبی و اتکا به خود باید به نسل جدید منتقل شود.

دهانی تاکید کرد: جوانان ما باید بتوانند با بهره گیری از استقامت دفاع مقدس، کشور را در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی به خودکفایی و پیشرفت برسانند، رزمندگان ما در جنگ تحمیلی و تحریم های همه جانبه دشمنان ، سعی کردند تا تجهیزات نطامی را خود تامین کنند امروز نیز خودکفایی کلید حل مشکلات اقتصادی است.

وی اذعان کرد: هر کجا که تحریم شدیم به پیشرفت و خودکفایی رسیدیم و از پای ننشستیم همانند تولید واکسن کرونا که سبب شد تا سایر کشورها به کشور ما واکسن بدهند ما در هشت سال دفاع مقدس با همان حوانان باغیرت در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادیم امروز نیز با استفاده از نیروی همین جوانان می توانیم تحریم های اقتصادی را کنار بزنیم.

وی تصریح کرد: مدیران جهادی برای خدمت به خلق، شب و روز نمی شناسند شهید سلیمانی که امروز در قلب تمام ملت ها جای دارد به دلیل مجاهدت در میدان عمل بود امروز نیز پیشرفت کشور در ابعاد مختلف در گرو کار جهادی مسئولان است آنها باید از نزدیک مشکلات لمس و برای رفع آنها تلاش کند همچنان که آیت الله رئیسی بدون تشریفات و سرزده در بین مردم در دورترین نقاط حاضر می شود.

این کارشناس مذهبی افزود: فرهنگ دفاع مقدس در کشور ماندگار است و عده ای از دلبستگان به غرب که این فرهنگ را مانع دستیابی به اهداف و منافع خود می بینند برای تخریب آن دست به تحریف زده و سعی دارند تا جوانان ما را از این فرهنگ اصیل دور کنند.

ترویج فرهنگ دفاع مقدس موثرترین راهکار برای مقابله با هجمه‌های دشمن

مولوی دوست محمد درواخ، امام جمعه اهل سنت کهک شهرستان زهک در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: در دفاع مقدس تمام ابرقدرت های جهان بر علیه انقلاب نوپا ایران متحد شده بودند تا این انقلاب ارزشمند را با تجهیز نظامی صدام سرنگون کنند.

وی افزود: پیروزی در دفاع مقدس یک دستاورد بزرگ برای انقلاب اسلامی در برابر همه جهان بود چرا که بسیاری از نقشه های دشمن با چالش جدی رو به رو شد.

مولوی درواخ تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است تا خدمات نظام در طول سال های پس از جنگ برای نسل جوان بازگو شود.

وی با بیان اینکه امروز نیز دشمن جنگ فرهنگی و رسانه ای را آغاز کرده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران سال هاست در برابر هجمه های سنگینی از سوی غرب و آمریکا مواجه است که از مهمترین آنها می توان به ورود به جنگ رسانه ای اشاره کرد.
امام جمعه اهل سنت کهک شهرستان زهک بیان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان موثرترین راهکار برای مقابله با هجمه های دشمن در فضای مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: سبز پوشان سپاه به عنوان پیشگامان ترویج فرهنگ دفاع مقدس خدمات ارزنده ای در کشور به نمایش گذاشته اند که از مهمترین آنها می توان به محرومیت زدایی و اشتغالزایی در جامعه اشاره کرد.

مولوی درواخ ادامه داد: حماسه دفاع مقدس به عنوان یک گفتمان باید به نسل امروز و آینده انتقال داده شود که در این راه نیاز به روحیه و فرهنگ انقلابی دارد.

انتهای پیام/

 


کد مطلب: 23642

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/23642/لزوم-تبیین-فرهنگ-دفاع-مقدس-نسل-جوان-انقلاب-اقتدار-امنیت-امروز-نتیجه-مقاومت-ایستادگی-جنگ-تحمیلی

شستون
  https://shastoon.ir