800
۰
اقتدار همیشگی زمان‌بر است و به ثبات نیاز دارد؛

شهنازی: قامت قاره آسیا برای تیم ملی والیبال ایران کوتاه شده/ مقتدرانه قهرمان شدیم اما این پایان راه نیست

مربی پیشین تیم ملی والیبال کشورمان گفت: قهرمانی آسیای امسال جنبه حیثیتی داشت اما واقعاً آسیا برای ما کوچک شده.
شهنازی: قامت قاره آسیا برای تیم ملی والیبال ایران کوتاه شده/ مقتدرانه قهرمان شدیم اما این پایان راه نیست
به گزارش شستون؛ ناصر شهنازی، مربی پیشین تیم ملی والیبال کشورمان طی گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون قهرمانی والیبالیست‌های ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: پس از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال و بازی‌های المپیک، دیدگاه مردم نسبت به والیبال خراب شد و شرایط نامناسبی وجود داشت. تحمل چنین شرایطی برای جامعه والیبال ایران سخت بود و مردم را هم فقط قهرمانی در آسیا راضی می‌کرد.
او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: البته قهرمانی در قاره برای ما امری طبیعی‌ست اما نیاز بود که از تیم ملی والیبال ژاپن انتقام ۲ شکست اخیر خود را بگیریم و بار دیگر مقتدرانه و با نمایشی ارزنده بر بام آسیا بایستیم.
 
شهنازی درباره علت پذیرش ۲ شکست از ژاپنی‌ها عنوان داشت: در ایران با معضل خودبزرگ‌بینی مواجه هستیم و فکر می‌کنیم که فقط ما در والیبال کار می‌کنیم. ژاپنی‌ها هم روی آموزش والیبال نوین کار کرده‌اند و سطح‌شان را با مربی‌های خارجی ارتقا داده‌اند؛ همین شد که در المپیک ۲۰۲۰ و لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ نتوانستیم چیزی مقابل آن‌ها ارائه دهیم و شکست تلخی خوردیم.
 
وی هم‌چنین افزود: در این دوره اما تغییرات در کادرفنی و اعضای تیم ملی باعث شد تا فعل خواستن، پیاده شود. باغیرت بازی کردیم و قهرمان هم شدیم اما اقتدار همیشگی زمان‌بر است و به ثبات نیاز دارد.
 
مربی پیشین تیم ملی والیبال بیان داشت: بازیکنان‌مان می‌خواستند خودشان را اثبات کنند و از تمام توان مایه گذاشتند، البته که ارتباط خوب بین کادرفنی و بازیکنان هم مزید بر علت بوده. حضور در این رقابت‌ها و تقابل با ژاپن سخت بود اما با وجود آسیب‌دیدگی‌ها هم توانستیم انتقام بگیریم.
 
او در ادامه تأکید داشت: باید ایم تیم را برای بازی‌های بزرگ‌تر آماده و آب‌دیده کنیم، قهرمانی آسیای امسال جنبه حیثیتی داشت اما واقعاً آسیا برای ما کوچک شده و باید تیم دوم را به قهرمانی این قاره بفرستیم تا تیم اصلی درگیر رویدادهای مهم‌تر شود.
 
دستیار خولیو ولاسکو در مورد ایستادن بر سکوی جهانی و المپیکی اذعان داشت: خیلی زود و سخت است اگر درباره این تیم قضاوت داشته باشیم. قهرمان آسیا هستیم اما سطح والیبال اروپایی‌ها با قاره ما تفاوت‌های زیادی دارد و برای تحقق چنین مهمی باید برنامه مدون و دقیق ۳ ساله اجرا شود. قبلاً هم بزرگان را شمست داده‌ایم اما برای بازگشت به آن جایگاه به ابزار و کار ویژه‌ای نیاز داریم.
 
شهنازی در پایان گفت: تعیین و انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال از دیدگاه فدراسیون بوده اما درباره حضور یک مربی خارجی بر نیمکت یا یک مدیرفنی، سرمربی باید نظر بدهد. فکر نمی‌کنم این اتفاق در ایران جواب بدهد و این مسئله هم بستگی به آرمان فدراسیون دارد و این که چه جایگاهی برای تیم ملی درنظر خواهد داشت.
 
انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 23651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *