800
۰
پاداش AFC در دسترس نیست؛

پرسپولیس اسیر دور باطل بدهی‌های سرسام‌آور/ قهرمانِ بی‌ پول!

مشکلات مالی پرسپولیس در آستانه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و بازی با الهلال بار دیگر نگرانی‌هایی را نسبت به شرایط فعلی سرخپوشان ایجاد کرده است.
پرسپولیس اسیر دور باطل بدهی‌های سرسام‌آور/ قهرمانِ بی‌ پول!
به گزارش شستون؛ به نقل از مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی تمرینات خود را به عنوان تنها نماینده باقیمانده در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا ادامه می‌دهد که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند.
سرخپوشان پایتخت پس از کسب پنجمین قهرمانی متوالی خود در رقابت‌های لیگ برتر با شوک از دست دادن ستاره‌هایی همچون احمد نورالهی، محمدحسین کنعانی زادگان و شهریار مغانلو روبرو شدند اما جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه توانست پنج بازیکن تازه وارد به اردوگاه سرخ‌ها اضافه کند تا خیال یحیی گل محمدی را در نبرد با استقلال تاجیکستان راحت کند.
با این حال سمیعی قبل از بازی با نماینده تاجیکستان در یک هشتم نهایی ACL۲۰۲۱ قید مدیرعاملی در پرسپولیس را زد تا این باشگاه با بحرانی تازه روبرو شود. بعد از سمیعی، مجید صدری سرپرستی باشگاه پرسپولیس را بر عهده گرفت تا بار دیگر در آستانه شروع پاییز با خزان مالی سرخ‌ها روبرو شود.
صدری همچون مدیران عامل و سرپرست‌های قبلی با بدهی‌های به جا مانده روبرو شد. میراثی تلخ برای تیمی که به قهرمانی در فوتبال باشگاهی ایران عادت کرده اما به همان اندازه برای حل و فصل مشکلات پولی خود دست و پنجه نرم می‌کند.
سازمان لیگ فوتبال ایران همچون سالیان گذشته هیچ منبع مالی برای قهرمانی در لیگ برتر در نظر نگرفت تا تفاوتی بین قهرمانی در این رقابت‌ها با سقوط کرده‌ها نباشد؛ سازمانی که تنها به پرداخت مبلغی ناچیز بابت حق پخش تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها بسنده کرده است و هیچکس حاضر به صحبت یا پاسخگویی در این زمینه هم نیست.
پرسپولیس که تنها منبع درآمدزایی‌اش حضور در مراحل مختلف لیگ قهرمانان آسیا است با توجه به تحریم‌ها نتوانسته حتی این مبالغ را دریافت کند. سمیعی مدیرعامل سابق پرسپولیس تنها توانست با استفاده از این اعتبار قرضی حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی با مصوبه هیأت مدیره باشگاه داشته باشد تا وقتی این مبالغ از سوی AFC آزاد شد در اختیار طلبکاران قرار بگیرد.
در حقیقت سرخ‌ها تمام انباشته‌های ارزی خود را پیش‌خور کرده‌اند تا توانستند مطالباتی نظیر ماریو بودیمیر و برانکو ایوانکوویچ را پرداخت کنند.
این دایره‌ای باطل است که پرسپولیسی‌ها باز هم در آن اسیر شده‌اند و در آستانه دیدار با الهلال با بدهی ۴۰ میلیارد تومانی به بازیکنان در فصل جاری و حدود ۷۵۰ هزار دلاری به گابریل کالدرون و خواکین مربیان پیشین خود روبرو هستند.
بدهی‌های سرسام آور باشگاه، صدری را زیر بار فشار هوادار نیز قرار داده است. باشگاه حتی قراردادش با کارگزار برند خود را نیز به پایان رسانده و هنوز موفق به جذب اسپانسر جدید نشده است.
هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس قصد دارد اسناد مربوط به برگزاری مزایده را تصویب کرده تا در فرصت اندک باقیمانده تا بازی با الهلال و شروع بیست و یکمین دوره لیگ برتر تکلیف این موضوع را روشن کند.
شاید بهتر است فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای حمایت از تیم‌های قهرمان در لیگ‌های مختلف فوتبالی طراحی کند تا آنها منفعت مالی بابت این موضوع ببرند و بتوانند همچون بازی‌های آسیایی و بین‌المللی سود ببرند.
چرخه باطل قرض و بدهی در پرسپولیس سال‌هاست ادامه دارد و مدیران این باشگاه راهکار دیگری جز استفاده از این شیوه غلط برای تأمین بدهی‌های سر به فلک کشیده و پرداخت طلب‌های بازیکنان و مربیان وقت خود انتخاب نکردند.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 23653
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *