800
۰
یک متخصص بیماری های عفونی مطرح کرد؛

ضرورت پرهیز از حضور دانش آموزان دارای علایم بالینی در مدارس/ واکسیناسیون از شدت و دوره بیماری کووید19 می کاهد

ابوالحسن صفدری گفت: باتوجه به حضوری بودن کلاس های درس در مدارس، از حضور دانش آموزان دارای علائم بالینی و سرماخوردگی در مدرسه خود داری شود.
ضرورت پرهیز از حضور دانش آموزان دارای علایم بالینی در مدارس/  واکسیناسیون از شدت و دوره بیماری کووید19 می کاهد
به گزارش شستون، با آغاز فصل پاییز و برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری نگرانی هایی‌ را بین والدین  در خصوص ابتلای دانش آموزان به ویروس کرونا به وجود آورده است.

همه گیری ویروس کرونا و همچنین تغییر سوش ها و جهش های آن، والدین سراوانی را بر سر دوراهی آموزش حضوری و یا غیر حضوری قرار داده است.

برخی از والدین معتقد هستند حضوری شدن کلاس های درس موجب انتقال بیشتر ویروس کرونا می شود و برخی دیگر با توجه به مجازی شدن آموزش بر این باور هستند که فشار زیادی به والدین وارد می شود چرا که برخی از آنها کارمند هستند و نمی توانند به صورت مستمر در زمان تعیین شده کلاس های مجازی در کنار دانش آموزان حضور داشته باشند.

اهتمام به تلقیح واکسن و عزم جدی برای مقابله با کرونا

ابوالحسن صفدری متخصص بیماری های عفونی سراوان و رئیس بیمارستان رازی به خبرنگار ما گفت: اگر بیش از ۷۰ درصد جمعیت جامعه نسبت به ویروس کرونا واکسینه شوند، میزان ایمنی بدن بالا رفته و نگرانی در این باب کمتر می شود.

وی افزود: اهتمام و حضور مردم در مراکز انجام واکسیناسیون عزم جدی مردم را در مقابله و مبارزه با کووید ۱۹ نشان می دهد که دغدغه ها کمتر خواهد شد.

رئیس بیمارستان رازی سراوان ادامه داد: در سراوان نیز روند افزایش تمایل افراد به انجام واکسیناسیون را شاهد هستیم که بسیار خوشایند است.

صفدری خاطر نشان کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا میزان مرگ و میر  و سطح درگیری ریوی کودکان و اطفالی متاثر از ویروس کرونا به دلیل سطح بالای ایمنی نسبت به والدین بسیار کمتر بوده است.

وی بیان کرد: پس از انجام واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در مدارس باید به این موضوع توجه داشته باشند.

اهمیت دوچندان شست و شوی دست ها با آب و صابون

این پزشک بیماری های عفونی ادامه داد: شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون در فواصل منظم اهمیت بسیار زیادی دارد که دانش آموزان در زمان حضور در مدرسه و چه در مکان های دیگر باید رعایت کنند.

صفدری با اشاره به اینکه پیشگیری یکی از عوامل مهم در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارد، گفت: می طلبد کلاس های درس با حضور کمتر و حداقلی دانش آموزان و آن هم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی تشکیل شود‌.

همچنین وی به والدین توصیه کرد تا زمانی که در فرزندانشان علایم بالینی و سرماخوردگی را مشاهده کردند به مدیر مدرسه اطلاع و از حضور دانش آموز در مدرسه خود داری کنند‌.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از برگزاری تجمعاتی همچون ورزش و دیگر تجمعات دانش آموزان که در گذشته به بهانه های مختلف در سالن اجتماعات برگزار می شده به جد پرهیز شود و برگزاری صبحگاه با رعایت فاصله اجتماعی حداقل یک و نیم تا ۲ متر از هر جهت بلامانع است.

صفدری اذعان کرد: واکسیناسیون تک دز افراد بالای ۱۲ سال در مقالات علمی به آن‌ اشاره شده در حل بحران کرونا می تواند موثر باشد و افراد واکسینه شده در صورت ابتلا شدت و بیماری و طول دوره بیماری کمتری خواهد داشت.



انتهای پیام/
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 23670
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *