800
۰
درخواست بازنگری در کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا بی‌تأثیر بود؛

تأیید محکومیت «قهرمان بی‌پول» فوتبال ایران در AFC/ ادامه درگیری‌های باشگاه پرسپولیس و کارگزار پیشین بر سر ۵۰۰ میلیون تومان

درخواست باشگاه پرسپولیس برای بازنگری در رأی محرومیت تماشاگران و جریمه مالی این باشگاه رد شد.
تأیید محکومیت «قهرمان بی‌پول» فوتبال ایران در AFC/ ادامه درگیری‌های باشگاه پرسپولیس و کارگزار پیشین بر سر ۵۰۰ میلیون تومان
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اردیبهشت‌ماه امسال و در جریان برگزاری مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ بود که حاشیه‌ای مجازی، گریبان باشگاه پرسپولیس را گرفت و سرخ‌ها را در تنگنا قرار داد.
تیم فوتبال پرسپولیس که به شکل متمرکز در هندوستان اردو زده بود و مقابل تیم فوتبال گوا از این کشور بازی داشت، توسط صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام دچار حاشیه و مشکلی شد که تا امروز هم ادامه داشته.
در صفحه رسمی سرخ‌ها که آن روزها در اختیار کارگزار پیشین باشگاه یعنی شرکت آتیه داده‌پرداز قرار داشت، از سوی ادمین این صفحه مطلبی حاشیه‌ساز منتشر شد که کار را به شکایت باشگاه هندی از سرخ‌پوشان در کنفدراسیون فوتبال آسیا کشاند.
 
در خردادماه هم ناظران AFC با توهین‌آمیز و جنگ‌طلبانه قلمداد کردن ادبیات مطلب منتشره، رأی به محرومیت تیم فوتبال پرسپولیس از یک بازی خانگی با حضور تماشاگران و پرداخت ۱۷.۵۰۰ دلار داد؛ موضوعی که تاکنون حل نشده.
باشگاه پرسپولیس ضمن طرف شدن با کارگزار خود، نسبت به رأی صادره از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز اعتراض کرد اما کمیته استیناف AFC در جدیدترین آرای خود، درخواست بازنگری سرخ‌های ایرانی را مردود دانست.
 
این کمیته هم ضمن تایید محکومیت‌های پرسپولیس در کمیته انضباطی و اخلاق AFC، رای به جریمه ۱۷.۵۰۰ دلاری این باشگاه ایرانی و محرومیت تماشاگران از حضور در یک بازی خانگی داد. پرسپولیس موظف است تا ۹۰ روز دیگر این مبلغ را به AFC پرداخت کند.
 
همچنین مطابق با ماده ۱۱۷.۴ قانون انضباطی و اخلاقی AFC، مبلغ ۱۰۰۰ دلار در پی هزینه تجدیدنظر در رأی از حساب باشگاه پرسپولیس کسر می‌شود. علاوه بر این، پرسپولیس باید کلیه هزینه‌های قانونی و سایر هزینه‌های مربوط به درخواست استیناف را متحمل شود.
 
نکته این‌جاست که کارگزار و متولی پیشین تمام حساب‌های مجازی باشگاه پرسپولیس یعنی شرکت آتیه داده‌پرداز پس از اقاله قرارداد هم‌کاری با سرخ‌ها، پرداخت این مبلغ را نپذیرفته و اشتباه نیروی خود که منجر به غرامتی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان شده را قبول ندارد.
 
با این تفاسیر یک بدهی دیگر به انبوه بدهی‌های باشگاه پرسپولیس افزوده شده و این در حالی‌ست که AFC در دریافت مطالبه بیش از ۳ میلیون دلاری سرخ‌ها از محل لیگ قهرمانان آسیا هم‌کاری نمی‌کند.
 
انتهای پیام/
 
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 23677
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *