800
۰
با صدور اطلاعیه مطرح شد؛

بررسی خروجی های استخرهای پرورش ماهی با هدف هدایت آب مازاد بارندگی/خسارت به زیرساخت های آبزی پروری گزارش شود

روابط عمومی اداره شیلات سراوان با صدور اطلاعیه ای به آبزی پروران و بهره برداران استخرهای پرورش ماهی نسبت به بروز خسارت های احتمالی در پی فعالیت طوفان حاره ای جنوب استان هشدار داد.
بررسی خروجی های استخرهای پرورش ماهی با هدف هدایت آب مازاد بارندگی/خسارت به زیرساخت های آبزی پروری گزارش شود
به گزارش شستون؛ روابط عمومی اداره شیلات سراوان با توجه به پیش بینی بروز طوفان حاره ای در حوزه جنوب استان و بارش های سنگین و سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی و احتمال بروز خسارت در زیرساخت‌های آبزی پروری از جمله آب بندها، منابع آبی و همچنین استخرهای پرورش ماهی شهرستان، بهره برداران و آبزی پروران اطلاعیه صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است که خروجی های استخرهای و پرورشی و سرریزهای سدها و بندها و رفع مشکلات و یا مسدودی آن با هدف هدایت آب مازاد در بارندگی شدید و  آب های اطراف استخر جهت جلوگیری از تخریب دیواره ها بررسی شوند.

در ادامه این مطلب اعلام شده است که غذادهی ماهیان پرورشی و در صورت لزوم انجام هوادهی بعلت کاهش سطح اکسیژن محلول آب در شرایط رطوبتی بالا قطع شود.

بنا بر این اطلاعیه هر گونه خسارت به زیر ساخت های آبزی پروری، تلفات ماهیان پرورشی و یا سرزیر ماهی از سدهای پرورش ماهی تصویربرداری انجام و ظرف مدت حداکثر 24 ساعت به اداره شیلات سراوان اطلاع رسانی شود.

گفتنی است؛ رعایت موارد احتیاطی در شرایط طوفانی و جمع آوری کابل های برق در محدوده روان آب ها و خروجی های استخرهای پرورشی بیش از پیش ضرورت دارد.

انتهای پیام/
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 23686
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *