800
۰
قابلیتی استثنائی در گنج پنهان؛

چابهار؛ دروازه توسعه سواحل مکران و قطب ترانزیت کشورهای شرقی/باز هم رکورد تخلیه و بارگیری در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور شکسته شد

موقعیت استثنایی بندر چابهار آن را به دروازه توسعه سواحل مکران تبدیل کرده است، بندری استراتژیک که می تواند قطب ترانزیت کشورهای شرقی نیز باشد، این روزها رکوردی دیگر در حوزه تخلیه و بارگیری کالا ثبت کرد.
چابهار؛ دروازه توسعه سواحل مکران و قطب ترانزیت کشورهای شرقی/باز هم رکورد تخلیه و بارگیری در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور شکسته شد
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون؛ موقعیت استثنایی بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با تجهیزات مدرن، شرایط پهلودهی کشتی های اقیانوس پیما را فراهم کرده، وضعیتی ویژه که فرصتی ایده آل برای سرمایه گذاری تجار و سرمایه گذاران در حوزه زیرساخت های تجاری و صادرات و واردات است.

طبق گفته حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان بندر چابهار دروازه توسعه این استان است و با توجه به رشدی که در ورود کالاهای اساسی و صادرات مواد معدنی در این بندر استراتژیک شاهد هستیم، علاوه بر کمک به حمل و نقل دو سر بار و رفع مشکل کامیون های برگشتی باعث کاهش هزینه حمل کالا می شود.

وی اظهار کرد که این بندر اقیانوسی قابلیتی ویژه برای اختصاص بخش عمده تجارت شرق را به خود دارد و هدف گذاری دولت تبدیل بندر چابهار به عنوان سومین قطب تجاری کشور است.

اما این روزها بندر چابهار در کنار موقعیت بی نظیرش نه تنها به محلی برای تامین بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور تبدیل شده بلکه با تجهیزات مدرنش در حال رکورد زنی در حوزه تخلیه و بارگیری است به گونه ای که در همین ماه جاری در یک روز ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن کالای فله معدنی به کشتی بارگیری و در شبانه روز گذشته نیز ۸ هزار و ۳۶۱ تن تخلیه و به صورت حمل یکسره از بندر خارج شد.

کاهش هزینه های بندری و تسریع در انتقال کالا

حسین شهدادی، معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره بیان کرد: ۸ هزار و ۳۶۱ تن کالای اساسی گندم، طی شبانه روز گذشته در بندر شهید بهشتی تخلیه و به صورت حمل یکسره به مقاصد مصرف در نقاط مختلف کشور منتقل شد.

وی از انتقال کالا به صورت حمل یکسره به عنوان اولویت اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی استان یاد و اظهار کرد: کاهش هزینه های بندری و تسریع در انتقال کالا از مزایای حمل یکسره کالاست.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین طی ماه جاری رکورد بارگیری ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن کالای فله معدنی به کشتی در یک روز از بندر شهید بهشتی چابهار ثبت شد.

به گفته وی، تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری، کاهش هزینه های بندری و انتقال کالا از دیگر اهداف و اولویت های این اداره کل در جهت اقتصادی کردن صادرات محصولات معدنی و مصالح ساختمانی از طریق بندر چابهار به مقاصد مصرف است.

انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 23767
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *