800
۰

فواید و عوارض پیاده روی با شکم خالی

پیاده روی روزانه می‌تواند به سلامتی عمومی بدن کمک کند، در این گزارش به بیان فواید و عوارض پیاده روی با شکم خالی می‌پردازیم.
فواید و عوارض پیاده روی با شکم خالی
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیاده روی یک فعالیت بدنی بسیار مفید برای کنترل وزن، سلامت قلب و عروق و سایر بیماری‌هاست.
بر اساس برخی مطالعات، ورزش صبحگاهی با معده خالی می‌تواند به سوزاندن توده چربی بیشتری در بدن کمک کند اما با وجود مزایای پیاده روی صبح قبل از خوردن صبحانه، این ورزش دارای خطرات احتمالی است که براساس گزارش  «greenme» آن‌ها را در گزارش زیر مرور می‌کنیم.
فواید پیاده روی با شکم خالی
کاهش وزن
 کربوهیدرات‌ها فوراً به گلوکز تجزیه می‌شوند. گلوکز وارد خون می‌شود و به عنوان گلیکوژن در ماهیچه‌ها و کبد ذخیره می‌شود که منبع سریع انرژی را تأمین می‌کند، بنابراین برای فعالیت‌های بدنی با شدت بالا ضروری است.
پس از ناشتا بودن تمام شب هنگام خواب، ذخایر گلیکوژن به ویژه در کبد بسیار کم است، به همین دلیل، از آنجا که گلیکوژن کمی در دسترس است، اگر صبح با معده خالی راه بروید. بدن با سوزاندن توده چربی بیشتر به این نیاز  پاسخ می‌دهد.
بسیاری از تحقیقات همچنین نشان داده اند که  پیاده روی بدون ناشتا در صبح باعث افزایش چربی سوزی در طول و بعد از تمرین می‌شود.
استرس کمتر
پیاده روی صبحگاهی روحیه خوبی را در فرد ایجاد می‌کند و به طور خودکار استرس را کاهش می‌دهد. در واقع، فعالیت بدنی می‌تواند تولید اندورفین (هورمون ه باعث ایجاد رفاه روانی می‌شود) را تحریک کند و تنفس هوای تازه نیز به تحریک افکار مثبت کمک می‌کند.
کاهش خطر بیماری‌های قلبی
پیاده روی سریع خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، زیرا مطالعه‌ای که توسط انجمن قلب آمریکا منتشر شد نشان داد که پیاده روی و دویدن، حداقل ۳۰ دقیقه در روز، برای احساس بهتر و در نتیجه کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کافی است.
پیاده روی
خلاقیت و بهره وری بیشتر
پیاده روی صبحگاهی در طبیعت به افزایش ۵۰ درصدی خلاقیت افراد کمک می‌کند. به گفته کارشناسان، محیط طبیعی نقش اساسی در نحوه تفکر و رفتار ما دارد، زیرا مغز را آرام می‌کند و خود را برای شروع فرایند‌های تفکر خلاق جدید آماده می‌کند.
مضرات راه رفتن با شکم خالی
پیاده روی قبل از غذا ممکن است برای همه مناسب نباشد، زیرا پروتئین‌ها، برای تبدیل شدن به قند، توسط ماهیچه‌ها جذب می‌شوند؛ بنابراین،   ممکن است فعالیت‌های روزانه را مختلل کند و باعث کسلی در طول روز شود، این امر باعث ایجاد استرس در بدن می‌شود. همچنین ماهیچه‌ها و با گذشت زمان، قدرت و جِرم خود را از دست می‌دهند.
یکی دیگر از مضرات پیاده روی صبح با معده خالی، فشار کم است. به طور کلی، هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، فشار خون شما کمی پایین‌تر از حد معمول است، که می‌تواند برای برخی آزاردهنده و مضر باشد؛ بنابراین، بهتر است حدود ۱۰ دقیقه پس از بیدار شدن از خواب منتظر بمانید و شاید یک فنجان قهوه بخورید که می‌تواند فشار خون را به سطح طبیعی بازگرداند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 23770
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *