800
۰

۱۲ علامت ترسناک که خبر از بیماری چشم می‌دهند

در این مطلب به ۱۲ علامت بسیار ترسناک اشاره شده است که می‌توانند زنگ خطری جدی برای سلامت چشم‌ها باشند.
۱۲ علامت ترسناک که خبر از بیماری چشم می‌دهند
به گزارش شستون؛ به نقل از  باشگاه خبرنگاران به نقل از سی بی اس نیوز، چشمان شما چه چیزی می‌تواند در مورد سلامت شما نشان دهد؟ خیلی زیاد که برخی از آن‌ها را می‌توانید به سادگی با نگاه کردن به آینه ببینید؛ در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره شده است. 
برون‌چشمی یا اگزوفتالمی
برون‌چشمی یا اگزوفتالمی یک نشانه مشترک از بیماری گور، a.k.A. تیروئید بیش از حد فعال است. علاوه بر نگاه اشکالات چشم، مردم با گور اغلب تجربه کاهش وزن، عصبانیت و پالس سریع یا نامنظم را تجربه می‌کنند.
برون چشمی
حلقه خاکستری در اطراف قرنیه
خاکستری فقط برای مو نیست. بعضی از مردم یک حلقه خاکستری را در اطراف لبه قرنیه مشاهده می‌کنند. این حلقه اغلب با کلسترول بالا و تری گلیسیرید‌ها ایجاد شده و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. افراد دارای این علامت به ویژه افراد زیر ۶۰ سال، باید  برای بررسی لیپید‌های خون بالا  آزمایش خون انجام دهند.
بیماری چشم
چشم ابری

این یک آب مروارید است، یک لنز در داخل چشم. شرایطی که می‌تواند با جراحی اصلاح شود، در افراد مسن رایج است. آب مروارید که در افراد جوان به وجود می‌آید می‌تواند علل مختلفی از جمله تومور‌ها و دیابت و همچنین عوارض جانبی از دارو‌های خاص داشته باشد.
چشم ابری
سرطان چشم

کارسینوم‌های سلول‌های پایه می‌توانند در برخی از مکان‌های بسیار عجیب و غریب، از جمله پلک که اغلب باعث درد و رنج مژه و ریزش آن‌ها شود، دیده شوند؛ و این چیزی نیست که نادیده گرفته شود. اگر چه سرطان‌های پوست سلول پایه معمولا کشنده نیستند، اما اگر آن‌ها از طریق سوکت چشم به مغز برسند، می‌توانند باعث اختلال شدید، کوری و حتی مرگ شوند.
بیماری چشم
پوست چرب
اگرچه این ممکن است مانند یک تومور زیر پوست باشد، این چیزی نیست که بیش از یک غده نفت مسدود شده باشد. این به عنوان یک چالین شناخته می‌شود، این جرم سخت و بدون درد به طور معمول به سرعت بیش از چند روز افزایش می‌یابد. این بیشتر در افراد مبتلا به پوست روغنی رایج است.
چشم
میاستنی گراویس
پلک‌های Droopy در هر دو طرف (پتوز) می‌تواند شواهدی از میاستنی گراویس باشد، یک بیماری اتوایمیون که با ضعف عضلانی مشخص می‌شود. درمان خوب پزشکی برای بیماری بالقوه مرگبار در دسترس است اما تشخیص آن در وضعیت و فرم‌های خفیف‌تر می‌تواند دشوار باشد.
درد چشم
ایدز
پزشکان چشم می‌توانند تمام انواع بیماری‌ها و شرایط پزشکی را با نگاه کردن به شبکیه، بافت حساس نور در پشت چشم تشخیص دهند. یک شرط که چشم پزشکان گاهی اوقات آن را نقطه اچ آی وی / ایدز می‌نامند که باعث التهاب شدید و بالقوه خیره کننده شبکیه در اینجا می‌شود.
چشم
سندرم هورنر
این چشم‌ها یک ترکیب بالقوه خطرناک را نشان می‌دهند: پلک‌های Droopy (که پزشکان به Ptosis تماس می‌دهند) و اگر شما این وضعیت را در آینه مشاهده کردید، سریع به پزشک مراجعه کنید. شرایطی که پزشکان سندرم هورنر را می‌خوانند، گاهی اوقات با آنوریسم‌ها و تومور‌ها در گردن ارتباط دارد.
بیماری چشمی
فشار خون بالا
پزشکان چشم می‌توانند شواهد فشار خون بالا را با نگاه کردن به شبکیه تشخیص دهند. فشار باعث ایجاد رگ‌های خونی کوچک در شبکیه تا کیک و پیچ و تاب می‌شود، که توسط یک فلش اشاره شده است. فلش دیگر به دندان در رگ‌های شبکیه اشاره می‌کند، شرایطی شناخته شده به عنوان A-V Nicking. این شخص در معرض خطر بالای سکته مغزی است.
چشم
سندرم مارفان
سندرم مارفان یک اختلال ژنتیکی است که بر بافت همبند بدن تاثیر می‌گذارد. ارتفاع شدید و نازک شدن و انگشتان دست و پا ناخوشایند، نشانگر‌های رایج مارفان هستند، اما این بیماری گاهی اوقات توسط پزشکان چشم تشخیص داده می‌شود که تغییرات مشخصی در بافت رشته‌ای را مشاهده می‌کنند. این حیاتی است که مارفان در اسرع وقت تشخیص داده می‌شود، زیرا شرایط معمولا با ضعف دیوار آئورت ارتباط دارد. پارگی آئورت احتمالا کشنده است.
بیماری چشم
سرطان متاستاتیک
گاهی اوقات سرطان که در جا‌های دیگر بدن به وجود می‌آید، ابتدا در چشم‌ها ظاهر می‌شود. دو سرطان رایج که به چشم گسترش یافته است، سرطان ریه در مردان و سرطان سینه در زنان است.
چشم
دیابت
بسیاری از افراد مبتلا به دیابت هستند و آن را نمی‌دانند. اما این بیماری اغلب باعث تغییرات تلخ در شبکیه می‌شود که می‌تواند توسط چشم پزشک برداشته شود. در این چشم، دیابت باعث خونریزی‌های کوچک در شبکیه‌ و زرد شدن چربی خون (لیپیدها) شده است. این وضعیت به عنوان رتینوپاتی دیابتی شناخته می‌شود.
چشم
این چشم شواهدی از رتینوپاتی شدید دیابتی را نشان می‌دهد که یکی از دلایل اصلی چشم انداز ضعیف و نابینایی است. این بیماران نیاز به درمان لیزر برای رفع مشکل دارند.

انتهای پیام/ 
 
 
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 23771
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *