800
۰
سخنگوی قوه قضائیه:

حکم سرکرده گروهک منافقین صادر شد/ محکومیت اسدبیگی به ۲۰ سال حبس

سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت امید اسدبیگی مدیرعامل کارخانه نیشکر هفت تپه به ۲۰ سال حبس خبر داد و همچنین سرکرده گروهک منافقین به پرداخت ۷ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان در حق آسیب دیدگان محکوم شده است و این حکم قطعی شده است.
حکم سرکرده گروهک منافقین صادر شد/ محکومیت اسدبیگی به ۲۰ سال حبس
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه گفت: ملت ایران شریک غم همه مسلمانان به خصوص مردم مسلمان افغانستان است و حادثه تروریستی را قویاً محکوم می کنیم و اعلام می کنیم مسئولیت چنین حوادثی علاوه بر گروه های تکفیری بر پایه گذار این گروه ها در منطقه هم است.
وی افزود: امیدوارم با همت و با اراده‌ای که از ملت افغانستان سراغ داریم، هرچه سریعتر شاهد از بین رفتن چنین گروه هایی باشیم و امنیت پایدار هرچه سریعتر به افغانستان برگردد.
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به حکم دادگاه منافقین که سال گذشته در تهران برگزار شد، گفت: استحضار دارید که اقدامات منافقین چه اقدامات تروریستی که در داخل شهرهای ایران داشتند و بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بی گناه از جمله مسئولان وقت را به شهادت رساندند و چه جنایات آنها در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن از یک بعد دارای جنبه کیفری است و جنبه عمومی دارد و نیازی به شکایت نیست و مدعی العموم در این خصوص صلاحیت تعقیب را دارد.
خداییان گفت: اما بعد دیگر اقدامات آنها جنبه مدنی دارد، هرکسی از اقدامات گروهک منافقین دچار آسیب شده است، می تواند طرح دعوی کند و مطالبات جبران خسارات کند. دادگاه رای را صادر کرده است، سرکرده گروهک منافقین به پرداخت ۷ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان در حق آسیب دیدگان محکوم شده است و این حکم قطعی شده است.
وی ادامه داد: پرونده هفت تپه دو قسمت دارد، یک قسمت بحث ابطال واگذاری این شرکت به بخش خصوصی است و واگذاری این شرکت ابطال شد و به مردم برگشت؛ بخش دیگر سوءاستفاده افراد دیگری بود که از این طریق مرتکب جرایمی شده بودند، ازجمله اتهامات آنها می توان به مشارکت در اقدام عمده و کلان در نظام ارزی کشور اشاره کرد که این پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال و حکم صادر شد. امید اسدبیگی فرزند احسان به اتهام مشارکت عمده در اخلال عمده در نظام ارزی شرکت از طریق قاچاق ارز به ۲۰ سال حبس و رد اموال محکوم شد.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: مهرداد رستمی به ۲۰ سال حبس و رد اموال محکوم شد؛ همچنین دو نفر دیگر از متهمان هر کدام به ۱۵ سال حبس، سه نفر دیگر هر کدام به ۱۰ سال و بیش از ۱۷ نفر هر کدام به ۵ سال حبس محکوم شدند.
خداییان در تشریح اتهامات اسدبیگی گفت: اتهام اسد بیگی مشارکت در قاچاق یک میلیارد و ۳۹۶ میلیون یورو و مباشرت در قاچاق دو میلیون و ۸۹۴ هزار یورو بوده است؛ البته متهمان محکومیت قطعی پیدا کرده اند.
وی با اشاره به حکم دادگاه دعاوی حقوقی شهدای علمی هسته‌ای ایران گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای ما با حمایت مستقیم کشور امریکا و مسولین این کشور صورت گرفت. در این پرونده خانواده شهدای هسته‌ای و جمعی از مردم علیه آمریکا طرح دعوا کردند و آخرین جلسه این دادگاه تشکیل شده است و وکلای خواهان‌ها تقاضای مهلت برای تقدیم آخرین لوایح خود را کردند. در آینده نزدیک حکم این پرونده صادر خواهد شد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 23773
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *