800
۰
عالم اهل سنت:

مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) احیا اقامه نماز بود/ پیوند مدارس با مساجد تضمین کننده تربیت درست نسل جوان

مولوی عنایت اله رسولی زاده گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منكر بود، و همگان باید در ترویج این دو مقوله مهم کوشا باشیم.
مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) احیا اقامه نماز بود/ پیوند مدارس با مساجد تضمین کننده تربیت درست نسل جوان
به گزارش شستون؛ به نقل از  عصرهامون، یکی ازفریضه‌های مهم و اصلی اسلام و به طور کلی دومین رکن اسلام "نماز" است که به عنوان پلی ارتباطی بین خدا و بندگانش است که هنگام اقامه آن خود را برای راز و نیاز با معبود آماده کرده وشکرگذار نعمات بی پایانش هستند.

در قرآن و احادیث تأکید زیادی بر این فریضه الهی شده، بدون شک در این واجب شرعی آرامشی نهفته  است که در کل اعمال دیگر وجود ندارد از طرفی بار روانی نماز است که آدمی با ادای آن به آرامشی وصف ناپذیر می رسد.
 
فلسفه قیام امام حسین (ع) اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منكر
 
مولوی عنایت اله رسولی زاده امام جماعت اهل سنت گونکان شهرستان سرباز در اینباره با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع) اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منكر بود، بیان کرد: اقامه نماز به ویژه نماز اول وقت آن هم در مساجد جلوه عاشقانه یک ارتباط فرازمینی بین خدا و بندگان است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم نماز، اخلاص است، افزود: با یاد و نام خدا دلها آرامش می گیرد، جاری بودن یاد و نام پروردگار و شکر نعمات در پایان نماز دل ها را جلا می دهد، انسان را آرامش قلبی داده و او را از انجام گناه بازمی دارد.

به گفته وی، نهی از فحشا و اعمال زشت یکی از آثار نماز خواند است چرا که هنگامی که انسان به یاد خدا باشد از گناه و پلیدی دوری می کند.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه نماز تمرین روزانه بندگی و ولایت پذیری الهی است، ادامه داد: والدین الگو ومربی اصلی فرزندان هستند که رفتار و کردار آنها را سرلوحه خود قرار می دهند، اگر فرزندان از همان دوران کودکی ببینند در خانه ای پدر و مادر به نماز و فرایض دینی اهمیت می دهند قطعا او نیز با چنین حسی پرورش می یابد و در انجام فرایض دینی کاستی و کاهلی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمامی نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید در تربیت نسل جوان کوشا باشند، تصریح کرد: باید فرزندان را همراه خود به مراسم های دینی برده تا با شرکت در چنین محافلی روحیه خداپرستی و توحید و عمل به مسائل دینی در آنها تقویت شود.

این خطیب جمعه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه پیوند مدارس با مساجد عاملی مهم و تضمین کننده در تربیت درست دانش آموزان است، افزود: مسئولان آموزش و پرورش و دستگاه های متولی مانند ستاد اقامه نماز باید به این مقوله اهمیت داده و بدانیم که تمسک به دین و اسلام باید در راس همه امور باشد.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 23850
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *