در راستای برخورد با متخلفان اقتصادی صورت گرفت؛

رفع تصرف ۱۸۰ میلیاردی اراضی دولتی در جنوب شرق کشور/ ۲۶ هزار ليتر سوخت قاچاق از ۳ دستگاه تریلی کشف و توقیف شد

3 آبان 1400 ساعت 12:48

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۹ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال در راستای برخورد با متخلفان اقتصادی در زاهدان خبر داد.


به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون؛ سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: طرح برخورد با متخلفان اقتصادی، زمین خواران و افرادی که به هر نحوی قصد تصرف اراضی ملی و دولتی را داشتند، توسط ماموران انتظامی زاهدان در این کلانشهر به اجرا در آمد.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از زمین خواری، جلوگیری از تعرض و تصرف اموال دولتی از اولویت های پلیس در برخورد با متخلفان اقتصادی است، افزود: در عملیات پلیس مرکز استان ۹ هکتار از اراضی دولتی مربوط به یکی از سازمان های اداری استان در شهر زاهدان که در تصرف عده ای سودجو قرار گرفته بود و اقدام به ساخت سازهای غیرمجاز کرده بودند، با هماهنگی قضایی رفع تصرف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: عزم جدی پلیس در برخورد با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی و دولتی، جزم بوده و نیروی انتظامی قاطعانه در راستای احقاق حقوق ملی و جلوگیری از تصرف بیت‌المال با متخلفان برخورد و در اجرای احکام قضایی فوری عمل می‌کند.
 

توقیف ۲۶ هزار ليتر سوخت قاچاق

حسین علیزاده مقدم، رئیس پلیس امنیت اقتصادی سیستان و بلوچستان نیز از توقیف ۳ دستگاه تریلی نفت کش در ایست و بازرسی کوله سنگی زاهدان خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و سرمایه های ملی مأموران انتظامی پلیس امنیت اقتصادی استان در هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور ایست و بازرسی کوله سنگی زاهدان طی عملیاتی همزمان به ۳ دستگاه کامیون نفتکش مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسی از این ۳ کامیون مقدار ۲۶ هزار و ۶۲۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد، همچنین ۳ فرد متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گفته علیزاده مقدم، به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمايه ها و ذخاير ملی کشور، برخورد قاطعانه پليس با قاچاقچيان سوخت، مستمر و ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 23853

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/23853/رفع-تصرف-۱۸۰-میلیاردی-اراضی-دولتی-جنوب-شرق-کشور-۲۶-هزار-ليتر-سوخت-قاچاق-۳-دستگاه-تریلی-کشف-توقیف

شستون
  https://shastoon.ir