پرشم در بدو ورود به تشک کشتی تأثیر روانی زیادی روی خودم دارد؛

یزدانی: ۴ مسابقه‌ام با تیلور شرایط خاصی داشت/ ۲ شب متفاوت را در توکیو و اسلو سپری کردم

6 آذر 1400 ساعت 10:11

قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: پرشم در بدو ورود به تشک حرکت خوبی است و از نظر روانی تاثیر زیادی روی من دارد.


به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن یزدانی، دارنده مدال‌های طلا و نقره بازی‌های المپیک و مدال‌های طلا، نقره و برنز رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان پیرامون شکست در فینال المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: شکست برای هر انسانی سخت است و برای من هم همین طور بود. در آن بازه زمانی برای ما زمان سخت گذشت و حتی الان که به آن فکر می‌کنم باز هم برای من سخت است اما وقتی به اردو آمدم، دلگرمی‌های مردم و هواداران را دیدم این موضوع باعث دلگرمی من شد تا مصمم تمرین کنم و به خواسته دلم و هواداران برسم.
او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: شب فینال المپیک و شب فینال مسابقات جهانی ۲ شب متفاوتی بود؛ ناراحتی و سختی در المپیک و خوشحالی در اسلو اما در هر ۲ شب مردم به من محبت می‌کردند. بعد از باخت در توکیو اشک ناراحتی ریختند و امیدوارم در اسلو اشک شوق ریخته باشند. با سرمربی تیم و آنالیزوری که داشتیم، تاکتیکی را مدنظر قرار دادیم، آن را در تمرینات پیاده کردیم که به لطف خدا نتیجه آن را در نروژ دیدیم.
یزدانی درباره رقابت با آرتور نایفونوف و دیوید تیلور عنوان داشت: روس‌ها کشتی‌گیران خوبی را به میادین می‌آورند و معمولا اول و دوم اوزان خود را راهی مسابقات می‌کنند. آرتور نایفونوف هم کشتی‌گیر جوان، باهوش و فنی است که خدا را شکر در این چند مسابقه‌ای که با هم داشتیم پیروز میدان من بودم اما باید ببینیم در آینده چه پیش می‌آید. بعد از باخت مقابل تیلور در فینال المپیک، من خیلی وقت بود دوست داشتم باز هم با کشتی بگیریم که خدا را شکر می‌کنم این فرصت نصیب من شد تا در فینال جهانی مقابل او قرار بگیرم. معمولا دوبنده قرمز زودتر روی تشک می‌رود و آبی دیرتر، اینها قوانینی است که باید رعایت شود.
دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو بااشاره به تفاوت در رقابت‌هایش با دیوید تیلور بیان داشت: ۴ مسابقه‌ای که با تیلور داشتم در شرایط خاصی بود. در کرمانشاه برای نخستین بار به وزن جدید آمدم، حریف بهتر از من ظاهر شد و به عنوان قهرمانی رسید. در بوداپست هم همین طور؛ او آن چیزی را که از نظر فنی کار کرده بود پیاده کرد و من هم شرایط خوبی نداشتم و در چند مسابقه با تاکتیک اشتباهی جلو آمدم. در المپیک توکیو بهتر شدم اما ۲۰ ثانیه آخر اتفاقی افتاد که باختم، البته در اسلو آن اشتباهات را تکرار نکردم و بردم. در چند مسابقه سعی کردم روی شیوه مسابقات و تاکتیکی که داشتم تمرکز کرده و آن را در مسابقات پیاده کنم.
قهرمان کشتی آزاد جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم درمورد شادی‌اش پس از شکست دادن حریف سرسخت آمریکایی تصریح داشت: گفتم مدت‌ها بود منتظر این برد بودم اما اتفاق نیفتاده بود چون حریف بهتر از من بود اما در اسلو به خاطر اینکه هواداران دوست داشتند پیروز میدان باشم و خودم منتظر آن بودم برایش برد تلاش کردم. بغضی هم در سینه‌ام بود که ربطی به حریف نداشت و برای خالی کردن خودم بود.
یزدانی تأکید داشت: از همه ایرانی‌هایی که داخل سالن بودند و در داخل کشور دعا می‌کردند تشکر می‌کنم. این باعث شد بچه‌ها با روحیه بهتری روی تشک بیایند. اگر مسابقات داخل ایران بودند تماشاگران بیشتری هم به سالن می‌آیند. انگیزه من این است بتوانم دل مردم را شاد کنم. حریفان خوب مانند تیلور و حریفانی از روسیه که ممکن است حریفان جدیدی باشند باعث می‌شوند تا بهتر و بیشتر تمرین کنم و کشتی را برای شادی دل مردم بگیرم.
نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مصاحبه با سایت رسمی اتحادیه جهانی کشتی ابراز داشت: برای عناوین کسب شده زحمت زیادی کشیدند. مردم فقط ۶ دقیقه روی تشکی می‌بینند اما مربیان سازنده و ملی زحمت زیادی کشیدند تا به عناوین دست پیدا کنیم. قدردان همه عزیزان هستیم.
وی در پایان پیرامون حرکت زمان ورودش به تشک کشتی گفت: قبلا و در سنین کودکی این کار را انجام می‌دادم. در جام جهانی آمریکا این کار را انجام دادم و دیدم حرکت خوبی است و از نظر روانی تاثیر زیادی روی من دارد به همین دلیل این کار را گاهی اوقات روی حریفان انجام می‌دهم.
انتهای پیام/


کد مطلب: 24138

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/24138/یزدانی-۴-مسابقه-ام-تیلور-شرایط-خاصی-۲-شب-متفاوت-توکیو-اسلو-سپری-کردم

شستون
  https://shastoon.ir