800
۰
تداوم جهاد بسیج جامعه پزشکی در میدان کرونا؛

‌محرومیت‌هایی که در سایه جهاد رنگ می‌بازد/ ویزیت رایگان بیش از 500بیمار در سیستان وبلوچستان

در تداوم ارائه خدمات بهداشتی درمانی رایگان به همت بسیج جامعه پزشکی بیش از 500 بیمارِ سیستانی و بلوچستانی از خدمات رایگان در قالب رزمایش کمک های مومنانه و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و رهنمون بهره مند شدند.
‌محرومیت‌هایی که در سایه جهاد رنگ می‌بازد/ ویزیت رایگان بیش از 500بیمار در سیستان وبلوچستان
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، بیش از 42 سال است که هر با مشکل پیش از آمد از بلایای طبیعی تا غیرطبیعی که منجر به افزایش نگرانی مردم شد دیگر زمان و مکان برایشان فرق ندارد چرا که با تفکر بسیجی و روحیه انقلابی و از آنجا که اسم رمزشان کار جهادی است با ارائه خدمت بی منت برای ورود به عرصه‌ای که برای همه آزاد است ورود کردند و سنگ صبور و مرهمی بر دردها شدند؛ چرا که با خودمان عهد و پیمان بسته اند پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب در خدمت مردم باشند، حالا تا هر زمانی که طول بکشد.

قریب به دو سال از شیوع ویروس منحوس کرونا می گذرد در همان ابتدا بود که رهبر معظم انقلاب پیشنهاد اجرای رزمایش کمک های مومنانه را دادند که در این بین بسیجیان و سربازان سبزپوش انقلاب همچون همیشه پیشقراول شده و بار دیگر با بالا زدن آستین همت از همان آغازین لحظات تاکنون دوشادوش مدافعان سلامت ایستاده و در میدان مقابله با کرونا حضور دارند.

در این بین برای کنترل بیماری ناشناخته کووید 19 طرحی به همت بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت برای مدیریت بیماری تحت عنوان "طرح سپهبد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" اجرا شد که نام سردار دلها برکتی شد تا بخش مهم دیگری از امنیت مردم، یعنی امنیت سلامت و بهداشت هم به نام شهدا حفظ و حراست شود.
 

 
در این طرح بسیج جامعه پزشکی محله محور و خانه به خانه برای کمک به مدافعان سلامت؛ از رصد علایم و شناسایی بیماران گرفته تا مراقبت از مبتلایان کرونایی و افراد نیازمند مراقبت در قالب کمک‌های مومنانه و کاملا رایگان ورود کرد.

کمک به ارتقای سلامت جامعه مهمترین وظیفه بسیج جامعه پزشکی

فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به تداوم خدمات بی منت بسیج و سپاه در راستای رزمایش کمک های مومنانه و طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: طرح شهید سلیمانی به منظور کنترل وضعیت کرونا و همچنین تشدید بیماریابی در اقصی نقاط محروم به ویژه مناطق حاشیه نشین و روستایی که دسترسی آسانی به خدمات بهداشتی و درمانی ندارند اجرا و توانست گام های موثری در کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر از خود بر جای بگذارد.

وی محرومیت زدایی و خدمت بی منت به مردم، کمک به ارتقای سلامت جامعه و توزیع عادلانه خدمات مردمی را از مهمترین وظایف این قشر از بسیج عنوان کرد و افزود: همزمان با چهل و دومین سالگرد هفته بسیج بیش از 500 بیمار در اقصی نقاط استان به همت دفاتر کانون های بسیج جامعه پزشکی از ویزیت رایگان پزشکان در زمینه های مختلف بهره مند شدند.

این مسئول تصریح کرد: با اعزام تیم های عمومی وتخصصی وحمایتی در نقاط مختلف استان همچون شهرستان های سراوان، خاش، چابهار، سفیدآبه، زهک، هامون، نیمروز،هیرمند و زابل و روستاهای حومه؛ بیماران علاوه بر ویزیت عمومی، فشارخون و تب سنجی توسط متخصص زنان و زایمان نیز مورد بررسی قرار گرفته و داروی رایگان دریافت کردند.
 
وی ادامه داد: از زمان شیوع بیماری کرونا در استان بسیج جامعه پزشکی با تمام توان وارد کارزار مقابله با کرونا شده ودر میدان مقابله با این بیماری از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

کمیلی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: اعزام‌ها تیم های عمومی وتخصصی وحمایتی در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی و رهنمون و ارائه خدمات رایگان پزشکی به مردم مناطق محروم انجام می‌شود.

به گفته وی، تیم های اعزامی متشکل از متخصص داخلی، متخصص زنان، پزشک عمومی، چشم پزشک، روانشناس و مشاور، دندان پزشک است؛ که در این راستا طی هفته بسیج بیش از 300 نفر در نقاط مختلف استان توسط کانون های دفاتر بسیج جامعه پزشکی تحت كنترل فشار خون و قند خون بو همچنین کنترل تب سنجی و انجام واكسيناسيون كوويد ١٩در ايستگاه های سلامت و مراکز تجمیعی واکسیناسیون قرار گرفتند.

جانشین بسیج جامعه پزشکی استان اظهار کرد: در ایام هفته بسیج بیش از 6هزار عدد ماسک و بسته بهداشتی در محلات مختلف در سطح شهرستانها و روستاهای استان بین نیازمندانی که از قبل شناسایی شده بودند، توزیع گردید.
 

 
 وی در ادامه سخنان خود به ویزیت بیماران کرونایی و کنترل فشار خون و سنجش قند خون  در شهرستان های مختلف استان از شمال تا جنوب  مرکز خبر داد و گفت: این اقدام علاوه بر تاثیر چشمگیری که در کاهش آمار مبتلایان به این ویروس داشته، نمادی ازهمدلی و مشارکت همه‌جانبه و عزم جدی مردم و مسئولان است.

کمیلی با اشاره به واکسیناسیون کرونا در مناطق صعب العبور عشایری، اضافه کرد: انجام رپید تست کرونا و اچ ای وی در مناطق صعب العبور عشایری از دیگر اقدامات ارزشمند است؛ همچنین در راستای اجرای طرح شهید رهنمون نیز تیم عمومی کانون بسیج جامعه پزشکی زاهدان به پایگاه شهدای شاهوزهی رفته و علاوه بر ویزیت اهالی اقدام به اهدای دارو وماسک رایگان در بین بیماران کردند.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 24146
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *