800
۰

«نه» به توافق موقت/ ایران خواستار لغو تحریم‌هاست؛ نه تعلیق و توقف!

رسانه های غربی در حالی ادعای توافق موقت میان ایران و کشورهای ۴+۱ مطرح کردند که تیم مذاکره کننده ایرانی با رد این ادعا عنوان کرده که نه تنها توافق موقت معنایی ندارد، بلکه اگر روی همه چیز توافق نشود، روی هیچ چیز توافق نشده است.
«نه» به توافق موقت/ ایران خواستار لغو تحریم‌هاست؛ نه تعلیق و توقف!
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم مذاکره کننده ایرانی در وین است و مذاکرات میان ایران و ۴+۱ در حال انجام است.
این در حالی است که جریان رسانه ای غرب در تلاش است تا با طرح شبهات و ادعاهای بی پایه و اساس و نه چندان درست روند مذاکرات را منحرف کرده و بر آن تاثیر بگذارد.
یکی از این ادعاها که از شب گذشته در رسانه های غربی به طور پرتکرار و به شکل یک سناریوی هماهنگ در حال انتشار است، ادعای احتمال توافق موقت میان ایران و کشورهای ۴+۱ است.
این شایعه از دل مذاکرات وین در حالی در رسانه های غربی و شبکه های اجتماعی به طور گسترده در حال انتشار است که یک  منابع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای این ادعا را تکذیب کرده است.
وی گفته است "ایران به هیچ وجهه توافق موقت نخواهد پذیرفت".
البته پیش از این نیز برخی مقامات ارشد تیم مذاکره کشورمان بر این مساله تاکید داشتند که "توافق باید بر سر همه چیز باشد یا هیچ چیز"

ادعاهای کذب در رسانه های غربی در حالی مطرح می شود که اظهارات مقامات ایرانی در نقطه مقابل این ادعاها قرار داد.
به طوری که به گفته منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده کشورمان "مذاکرات وین تنها در صورتی پیشرفت خواهد داشت که ضمانت های واقعی و قطعی پیرامون تحقق رفع تحریم ها به ایران داده شود"

البته براساس اظهارت این منبع آگاه "هیچ بحثی پیرامون مسائل امنیتی و سیاسی در وین مطرح نخواهد شد و تنها دستورکار رسیدن به راهکار عملی لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران است."
پیش از این نیز گفته شده بود که تیم مذاکره کننده ایران به دنبال لغو تحریم هاست و موضوعی به جز لغو تحریم ها دنبال نخواهد شد.
انتهیا پیام/ک
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 24176
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *