۰
مشاور ریاست جمهوری روسیه:

پوتین در گفتگو با بایدن بر اجرای مفاد برجام تاکید کرد پوتین در گفتگو با بایدن بر اجرای مفاد برجام تاکید کرد

رئیس جمهور روسیه در گفتگو با همتای آمریکایی تاکید کرده که پایبندی به مفاد اولیه برجام، از اهمیت زیادی برخوردار است.
به گزارش شستون؛ به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «یوری اوشاکوف» مشاور ریاست جمهوری روسیه می‌گوید ولادیمیر پوتین در گفتگو با همتای آمریکایی خود، بر اهمیت پایبندی به پارامترهای اولیه توافق جامع اقدام مشترک (برجام) حول برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است. وی همچنین گفته است که مواضع مسکو و واشنگتن در این خصوص تفاوت چندانی ندارد.
به گفته اوشاکوف، جو بایدن هم اظهار امیدواری کرد مذاکرات وین که اواخر نوامبر از سر گرفته شد، در فضایی سازنده تر ادامه و در نهایت به راه حل‌هایی ختم شود که مورد قبول همه طرفین باشد.
با این حال، بایدن بدون اشاره به اینکه بدعهدی واشنگتن مسبب بن بست فعلی است؛ مدعی شد که طرف ایرانی برای پیمودن این مسیر آمادگی ندارد.
این در حالی است که ایران با جدیت وارد دور هفتم مذاکرات وین شد و با ارائه پیشنهادهای خود نشان داد که در اسرع وقت خواهان دستیابی به توافقی جامع است. در مقابل، تهران انتظار دارد که طرف غربی نیز با واکنش فنی و عملی خود و با پرهیز از کلی گویی و گسترش جو اتهام و مقصرنمایی، جدیت در مذاکره را اثبات کند.
ایران همچنین می‌گوید که مبنای مذاکرات، توافق ۲۰۱۵ است و آمریکا نباید به دنبال تغییر آن بر مبنای منافع خود باشد.
آن طور که میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین می‌گوید؛ بعد از وقفه‌ای چند روزه، از بامداد امروز چهارشنبه، نشست‌های غیر رسمی در وین اتریش برای ادامه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ آغاز شده است.
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 24243
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *