800
۰
در استمرار گلایه ها مطرح کرد؛

راه های روستایی آشار نیازمند توجه بیشتر مسئولین است/ یک مقام مسئول: اولویت بازگشایی با مسیرهای نیمه تمام است

مردم روستاهای خانیان، کله گان و دشتوک از توبع بخش آشار مهرستان از وضعیت نامناسب راه های روستایی این منطقه گلایه مند هستند.
راه های روستایی آشار نیازمند توجه بیشتر مسئولین است/ یک مقام مسئول: اولویت بازگشایی با مسیرهای نیمه تمام است
به گزارش شستون؛ اهالی روستاهای خانیان، کله گان و دشتوک از توابع بخش آشار مهرستان در سیستان و بلوچستان از وضعیت نامناسب راه های روستایی این منطقه ابراز گلایه دارند.

به گفته ساکنین این منطقه مسیر ارتباطی روستای خانیان، کله گان و دشتوک خاکی و سنگلاخی بوده و تردد در این مسیر با مشقت فراوان انجام می شود.

با توجه به نامناسب بودن مسیر دسترسی و شیب تند آن نگرانی اهالی روستاهای این منطقه خواستار هموار سازی مسیر برای تردد بهتر خودروهای امدادی مانند آمبولانس شدند تا هنگام بحران با مشکل مواجه نشوند.



 جاده منطقه کله گان، خانیان و دشتوک جزء برنامه های اولویت دار سال 1400 نیست

بارکزهی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهرستان به خبرنگار ما گفت: جاده منطقه کله گان بازگشایی نشده است که باید این موضوع در کمیته برنامه ریزی مطرح، سپس تامین و تخصیص اعتبار صورت گیرد تا بتوانیم بازگشایی مسیر و آسفالت آن انجام شود.

وی افزود: جاده این منطقه در برنامه های اولویت دار سال 1400 راهداری در شهرستان نیست، چنانچه در برنامه های سال 1401 آسفالت این جاده تصویب شود در کمیته برنامه ریزی استان مطرح و پس از تامین و تخصیص اعتبار بازگشایی جاده صورت می گیرد.



80 کیلومتر راه روستایی نیمه تمام در مهرستان وجود دارد

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه تامین بودجه برای بازگشایی و آسفالت راه ها استانی انجام می شود و در شهرستان اعتباری برای این امر وجود ندارد، شهرستان فقط می تواند پیشنهاد دهد که  پیشنهاد برای برخی از مسیرها انجام شده و در برنامه های اولویت دار نیز وجود داشته اما در مرحله استانی موضوع مورد پذیرش قرار نگرفته است.

بارکزهی خاطرنشان کرد: راه  های روستایی که قریب به یک سال است که به راهداری و حمل و نقل جاده ای الحاق شده بودجه آنچنانی برای بازگشایی فعلا ندارند.

وی تصریح کرد: اولویت ساخت راه روستایی با مسیرهای نیمه تمام است که در شهرستان حدود 80 کیلومتر راه روستایی نیمه تمام آماده آسفالت داریم که حدود 10 سال قبل به دلیل کمبود قیر و اعتبار متوقف شده که همچنان این پروژه ها به اتمام نرسیده است.

انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 24252
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *