800
۰
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

اجرای برنامه های متنوع به مناسب هفته دانش و پژوهش در مهرستان/گسترش فضای علمی و پژوهشی از رسالت های سپاه پاسداران است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دانش و پژوهش در شهرستان برنامه های متنوعی برگزار می شود.
اجرای برنامه های متنوع به مناسب هفته دانش و پژوهش در مهرستان/گسترش فضای علمی و پژوهشی از رسالت های سپاه پاسداران است
حسین نکویی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دانش و پژوهش برگزار شد، گفت: امسال برنامه های متنوعی به مناسبت هفته دانش و پژوهش در شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: در پی صدور فرمان جهاد علمی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۹ وتاکید به مدیریت دانش و نهضت نرم‌افزاری؛ یکی از راهبردهای اساسی تحول و تعالی سپاه برای برداشتن گام‌های اساسی در راستای تحقق منویات ایشان، گسترش فضای پژوهشی و علمی در کشور، خودکفایی علمی و نیز تبدیل شدن ایران به یکی از قطب‌های علمی در منطقه و جهان راه اندازی دانش و پژوهش در بدنه بسیج بود.

وی با بیان این‌ که دانش پژوهش نیاز اساسی جامعه است، خاطرنشان کرد:برخورداری از قدرت بالای علم و دانش لازمه توان الگوبخشی انقلابی در سطح جامعه و فراهم ساختن بستر برای پرورش استعدادها و خلاقیت‌های کارکنان و بسیجیان از اهداف دانش و پژوهش است.

وی ادامه داد:باتوجه به مأموریت، رسالت و ماهیت بسیج و سپاه برای پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن و همچنین لزوم گفتمان‌سازی در این راستا و نیز داشتن عمق‌بخشی داخلی باید با بدنه جامعه خصوصاً بسیج ۲۰ میلیونی از همه اقشار مردمی و جوانان ارتباط داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به این‌ که در همه اقشار از مقطع دبستان تا دانشگاه به دنبال جذب و حمایت نخبگان هستیم، گفت؛یکی از راهبردهای بسیج شناسایی وحمایت از نخبگان و استعداد های علمی شهرستان برای اعزام جهت شرکت در المیپاد های استانی و کشوری است.

نکویی خاطر نشان کرد: بسیج وسپاه فقط یک مجموعه آموزش نظامی نیست بلکه فعالیت‌های علمی و پژوهشی یکی از رسالت های اصلی این نهاد انقلابی است و این آمادگی در این نهاد جهت کمک به پیشرفت علمی و حمایت وجود دارد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 24282
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *