800
۰

پازل هزار تکه مقصرسازی ایران در مذاکرات وین/ اروپا و آمریکا؛ بی‌اراده برای رسیدن به نتیجه منطقی

رسانه های غربی مدعی هستند ایران نمی خواهد در برابر خواسته هایش نرمش نشان دهد که اساسا، اروپا در مسیر همراهی با آمریکایی ها، اراده ای برای انجام مذاکرات منطقی در وین ندارند.
پازل هزار تکه مقصرسازی ایران در مذاکرات وین/ اروپا و آمریکا؛ بی‌اراده برای رسیدن به نتیجه منطقی
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی باقری کنی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایرانی با 1+4 در وین در تازه ترین اظهارنظر خود گفته است: «بعضی بازیگران به جای دیپلماسی واقعی به عادت مقصرنماییِ خود، پافشاری می‌کنند.ما سریعاً پیشنهادهای‌مان را ارائه کردیم و به نحوی سازنده و منعطف تلاش کردیم تا اختلافات کم شود. اگر اراده‌ای برای جبران خطای مقصر باشد، راه برای توافق خوب سریع هموار می‌شود.»
این اظهارات در حالی مطرح است که پروژه مقصر سازی ایران از ابتدای دور جدید مذاکرات با 1+4 آغاز شد و برخی طرف های غربی مذاکره کننده تلاش کردند تا در جریان مذاکرات پروژه مقصرسازی را پیش ببرند.
در گام نخست غرب تلاش کرد وانمود کند که ایران می خواهد دستاوردهای 6 دوره قبل را نپذیرد این موج رسانه ای در حالی ایجاد شد که علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در موضع گیری شفاف اعلام کرد: ایران به نتایج مذاکرات دوره های قبلی به چشم پیش نویس نگاه می کند.
غرب اما از تلاش برای پیشبرد پروژه مقصرسازی ایران عقب نشینی نکرد و در گام دوم در فضاسازی تازه ای ادعا کرد چون مذاکرات نسبت به دوره های قبلی تغییر کرده و دولت ایران نیز عوض شده است، مذاکره کنندگان ایرانی نسبت به دوره های قبل پیشنهادات زیاده خواهانه دارند.
ایران اما پاسخ این فضاسازی های رسانه ای را هم داد به طوری که علی باقری عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایرانی در اظهاراتی عنوان کرد: خواسته های ایران متناسب با توافقات قبلی و در چارچوب قطعنامه 2231 است.
غربی ها اما در تازه ترین بهانه جویی های خود مدعی شدند که ایران در برابر خواسته هایش از خود نرمش نشان نمی دهد.
این در حالی است که برخی رسانه ها مدعی شدند «رابرت مالی»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران منتظر است ایران در مذاکرات از خود انعطاف نشان دهد تا وارد وین شود.
این خبر رسانی در راستای پروژه مقصرسازی تعریف می شود تا وانمود شود که آمریکا هم منتظر نرمش ایران است تا توافق نهایی شکل بگیرد و چون ایران از خود نرمش نشان نداد پس آمریکایی ها هم وارد وین نشدند.
این ادعای رسانه های غربی در حالی مطرح است که اساسا آمریکایی ها اراده ای برای به نتیجه رساندن مذاکرات با شیوه منطقی در وین نداشته و این فضاسازی های رسانه ای هم تکه ای از پازل مقصرسازی ایران برای شکست احتمالی مذاکرات است.
انتهای پیام/ک
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 24309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *