آنتن رنگ «تحول» به خود می‌گیرد؟ / کارزار سخت رسانه در انتظار جلیلی

27 آذر 1400 ساعت 12:44

وحید جلیلی که پیش از این همه او را به عنوان منتقد جدی رسانه ملی می‌شناختند، حالا در منصب جدید خود به عنوان دبیر ستاد تحول رسانه ملی، با ساختاری قدیمی، کند و به دور از خواست‌های مردمی روبه‌روست که نیاز به تحولی انقلابی دارد.


به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «وحید جلیلی در حکمی از طرف پیمان جبلی رییس صداوسیما به عنوان قائم مقام رییس سازمان در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول رسانه ملی منصوب شد. »
از چند روز گذشته در فضای مجازی خبر انتصاب وحید جلیلی در سمت معاونت سیما و جابجایی مدیر شبکه سه، دست به دست می گشت و با تایید و تکذیب های فراوانی مواجه می شد تا روابط عمومی صدا و سیما با اطلاعیه ای به صورت رسمی همه این اخبار انتصابات را تکذیب کرد؛ اما یک روز پس از این تکذیبیه، خبر انتصاب وحید جلیلی به عنوان قائم مقام رئیس و دبیر ستاد تحول این سازمان منتشر شد.
شاید کمتر کسی وحید جلیلی را در این جایگاه تصور می کرد؛ جلیلی در این سال ها به عنوان یکی از پرچم داران جبهه انقلاب، انتقادات فراوانی به رسانه ملی داشت و هرازگاهی با نامه های سرگشاده و سربسته، رسانه ملی و مدیران آن را به باد نوازش خود می گرفت.
جلیلی پس از تعطیلی سوره و راه اندازی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب سعی در ادامه راهی داشت که برای آن جنگیده بود؛ «تحول در حوزه فرهنگ و رسانه انقلاب» و با همین هدف جشنواره فیلم مردمی عمار را راه اندازی کرد و توانست با همه بی امکاناتی، از دل ایده هایی نو و جذاب، کارهای قابل قبولی ارائه دهد و پدیده اکران فیلم و سینما در مدرسه، روستا و هرجایی که بشود فیلم دید را مجددا احیا می کند؛ با همه نقدهایی که به این جشنواره مطرح است، «عمار» ثابت کرد که می شود اداره فرهنگ و تولید فیلم و سینما را به مردم واگذار کرد.
با آمدن جبلی به عنوان رئیس رسانه ملی و شعار تحول خواهی در این سازمان، انتظارات اهالی رسانه، فرهنگ و مردم به تحول واقعی در رسانه ملی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است؛ جبلی مردی از جنس خود سازمان است با این تفاوت که مشکلات فراوان حوزه برون مرزی، راز تحول در حوزه رسانه ملی را به او آموخته و آقای رئیس در همان گام های نخست، با مدیریت به هنگام و در صف اول بودن در ماجرای بنزین، سر و سامان دادن به تولید فیلم و سریال و انتصاباتی که بوی همان تحول را می دهند، نگاه های منتقدان را به سمت خود منعطف کرده است.
حالا وحید جلیلی دبیر ستاد تحولی شده که شعارش را جبلی زده است و قرار است شاهد تغییرات عمده ای در رسانه ملی باشیم. گوی و میدان و بودجه ای ده هزار میلیاردی ( براساس جزییات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هزینه سال آینده صداوسیما ۱۰ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان خواهد بود که از این مبلغ، حدود ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن از محل درآمدهای خود سازمان تامین شده و ۴ هزار و ۸۸۳ میلیارد تومان آن نیز از محل بودجه عمومی دولت پرداخت خواهد شد) در اختیار صدا و سیمایی است که می خواهد بار دیگر مردم را با این رسانه آشتی دهد. مردمی که انتظار دارند فیلم، سریال و برنامه هایی از جنس خودشان را در قاب تلویزیون تماشا کنند.
جلیلی باید از امروز خود را آماده انتقاداتی کند که زمانی خود علمدار آنها بوده است؛ او با ساختاری قدیمی و جا افتاده، کند و به دور از خواست های مردمی روبروست که برای تحولی انقلابی در این ساختار نیاز به نوسازی، چابک سازی و پیاده کردن نگاه مردمی، علمی و کارشناسی دارد و در این میدان سخت شاید همان دوستان سابق او در جبهه انقلاب فرهنگی، امروز از نخستین منتقدان او باشند.

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 24341

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/24341/آنتن-رنگ-تحول-خود-می-گیرد-کارزار-سخت-رسانه-انتظار-جلیلی

شستون
  https://shastoon.ir