800
۰
برترین‌های جام حذفی؛

بزرگان صعود کردند / شگفتی در کار نبود

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران با برگزاری ۱۶ دیدار به اتمام رسید.
بزرگان صعود کردند / شگفتی در کار نبود
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران ۲ روز گذشته در شهر‌های مختلف ایران برگزار شد و در پایان ۱۶ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات مشخص شدند.
این مرحله از مسابقات به غیر از حذف تراکتور توسط مس رفسنجان و هوادار تهران مقابل خلیج فارس ماهشهر شگفتی خاصی نداشت و سایر تیم‌های مدعی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.
نتایج بازی‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال:
پدیده مشهد ۲ – استقلال ملاثانی یک
آلومینیوم اراک ۲ – فجر سپاسی صفر
آرمان گهر صفر – نساجی مازندران یک
شاهین شهرداری بوشهر صفر (۳) –  نفت مسجد سلیمان صفر (۴)
خیبر خرم آباد ۳ – مس شهر بابک یک
پیکان یک – قشقایی صفر
ذوب آهن ۳ – رایکای بابل صفر
ماشین سازی یک – مس کرمان ۲
گل گهر سیرجان ۴ – شهرداری آستارا یک
فولاد ۳ – شهرداری نوشهر صفر
استقلال یک (۴) – نود ارومیه یک (۲)
سپاهان یک – ستارگان اورکی اسلامشهر صفر
صنعت نفت آبادان ۳ – شمس آذر قزوین یک
خلیج فارس مشهد یک – هوادار صفر
تراکتور صفر (۱) – مس رفسنجان صفر (۳)
پرسپولیس ۴ – ویستاتوربین صفر
تیم برتر: نود ارومیه
تیم نود ارومیه که در گروه دوم لیگ دو در رتبه نهم جدول حضور دارد و شرایط خوبی نیز در این لیگ ندارد، در تهران و در مصاف با تیم استقلال تهران عملکردی درخشان داشت و تیم فرهاد مجیدی را به دردسر انداخت.
نودی‌ها حتی تا دقایق پایانی وقت‌های معمول بازی از آبی‌های پایتخت جلو بودند و در آستانه ساختن یک شگفتی بزرگ در این مسابقه بودند؛ اما گل دقیقه ۸۷ آرمان رمضانی رویای صعود تیم نود را بر باد داد و این بازی را به تساوی یک - یک کشاند.
نود مقابل استقلال با تمام انگیزه بازی کرد و در انتها در ضربات پنالتی مقابل شاگردان مجیدی شکست خورد. نود ارومیه با این باخت سربلند‌ترین تیم حذف شده جام حذفی فوتبال ایران در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی نام گرفت.
نود ارومیه
مربی برتر: امیر قلعه نویی
تیم فوتبال گل گهر سیرجان در مصاف با شهرداری آستارا توانست حریف لیگ یکی خود را با نتیجه ۴ بر صفر شکست دهد و مقتدرانه‌ترین پیروزی این مرحله را در کنار پرسپولیس مقابل ویستاتوربین به نام خود ثبت کند.
نقش قلعه نویی با تجربه در این پیروزی آن هم بعد از حاشیه‌های عجیب تیم گل گهر سیرجان در لیگ برتر و کسر امتیاز از این تیم بسیار مشخص بود. قلعه نویی که سابقه قهرمانی در این جام را دارد، توانست با وجود استفاده از بازیکنان ذخیره خود، حضوری مثبت در کنار زمین داشته باشد و با یک پیروزی قاطع به جمع ۱۶ تیم پایانی جام حذفی صعود کند.
امیر قلعه نویی
بازی برتر: استقلال - نود ارومیه
بعد از انجام قرعه کشی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد نبرد استقلال و نود ارومیه به مسابقه‌ جذاب و پرفشاری تبدیل شود.
استقلال در شبی که منتظر پیروزی پرگل مقابل حریف دسته دومی خود بود، به سختی و در ضربات پنالتی توانست نود ارومیه را شکست دهد و به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کند.
استقلال در این بازی حملات زیادی را روی دروازه حریف پرانگیزه خود ایجاد کرد، اما نود ارومیه با عملکرد خود باعث شد این دیدار به یکی از حساس‌ترین بازی‌های این مرحله از مسابقات جام حذفی تبدیل شود.
استقلال و نود
بازیکن برتر: محمدرضا فلاحیان
محمدرضا فلاحیان، ستاره تیم پرحاشیه پدیده مشهد در دیدار تیم‌های پدیده و استقلال ملاثانی عملکردی درخشان داشت و به نوعی یک تنه تیم شهر مشهد را به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی رساند.
فلاحیان در بازی مقابل استقلال ملاثانی ۲ گل، یکی در دقایق پایانی نیمه دوم و دیگری در دقیقه ۱۲۰ وقت اضافه برای مشهدی‌ها به ثمر رساند و مانع از رسیدن بازی به ضربات پنالتی شد.
فلاحیان بزرگ‌ترین مانع برای حذف یک تیم لیگ برتری از رقابت‌های جام حذفی ایران و باعث خلق یک شگفتی بزرگ در این بازی‌ها شد.
محمدرضا فلاحیان
اتفاق خاص: صعود خلیج فارس ماهشهر به یک هشتم نهایی
تیم فوتبال خلیج فارس ماهشهر که در گروه دوم لیگ دسته دوم فوتبال ایران شرایط چندان مطلوبی ندارد و در رتبه دوازدهم جدول ۱۴ تیمی قرار دارد، توانست در زمین خود تیم پرمهره و لیگ برتری هوادار تهران را شکست دهد و چهارمین سهمیه استان خوزستان را در مرحله یک هشتم جام حذفی فوتبال ایران به نام خود ثبت کند.
تیم خلیج فارس ماهشهر توانست با گل دقایق پایانی طهماسبی مقابل شاگردان عنایتی پیروز شود و با صعود به جمع ۱۶ تیم نهایی این جام تاریخ‌ساز شود.
خلیج فارس ماهشر

انتهای پیام/
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 24367
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *