800
۰
برای جلوگیری از شیوع پیک جدید؛

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پیشگیری از انشتار اُمیکرون موثر است/ مدارس سراوان زیر ذره بین کارشناسان ستادمقابله با کرونا

ابتلای چندین نفر در سیستان و بلوچستان به جهش جدید کرونا که بیشتر جمعیت جوان را درگیر می کند اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این منطقه نسبت به گذشته دو چندان کرده است.
رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پیشگیری از انشتار اُمیکرون موثر است/ مدارس سراوان زیر ذره بین کارشناسان ستادمقابله با کرونا
به گزارش شستون؛ امیکرون جهش جدید ویروس مرگبار کرونا در استان های مختلف کشور در حال جولان است و در هر منطقه افرادی را درگیر کرده که نگرانی در باب افزایش شمار مبتلایان به وجود آورده است.

در روزهای اخیر زنگ خطری شیوع سویه جدید کرونا «اُمیکرون» در سیستان و بلوچستان با ابتلای شماری از هم استانی ها را به صدا در آورد.

بنا بر گزارشات منتشر شده سوش جدید جمعیت جوان را درگیر می کند و از آنجایی که سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان سراوان دارای جمعیت جوان است بیم آن وجود دارد که این ویروس در این منطقه به صورت انفجاری انتشار یابد.

 به گفته کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت قدرت انتشار و سرایت جهش جدید از نوع اُومیکرون به صورت انفجاری است به همین دلیل میزان اهمیت رعایت بهداشت را دوچندان کرده است.

علی ای حال با کاهش چشمگیر شمار مبتلایان به ویروس‌کرونا در شرقی ترین نقطه ایران می تواند این موضوع نوید بخش بهبود اوضاع باشد که بنا بر گزارشات منتشر شده از سوی روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سراوان هیچ بیمار مبتلا به ویروس اُمیکرون در این شهرستان مشاهده نشده است.

ضرورت رعایت بهداشت در جلوگیری از انتشار سوش جدید

در همین راستا سعید تجلیلی رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در سراوان به خبرنگار ما گفت: یکی از راه های مقابله و پیشگیری از انتشار ویروس جهش یافته اُمیکرون رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک است که شهروندان باید نسبت به این موضوع نسبت به گذشته اهمیت بیشتری دهند.

وی افزود:  تا این لحظه مورد مثبت کرونایی از نوع امیکرون از سوی مراجع مربوطه به ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان گزارش نشده و چنانچه ویروس جهش یافته شناسایی شود به صورت رسمی از سوی مراجع مربوطه اعلام خواهد شد.

فرماندار سراوان ادامه داد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از دستکش و ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده و عدم حضور در تجمعات همچنان مورد تأکید جهت مهار و جلوگیری از شیوع این ویروس مرگبار است.

تجلیلی تصریح کرد: واکسیناسیون یکی از موثر ترین روش های مقابله با ویروس کرونا است به همین جهت به شهروندان توصیه می شود تا نسبت به انجام این وظیفه همگانی و شهروندی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت: برخی گمان می کنند که گونه جدید اومیکرون قدرت کشندگی بالایی ندارد و به همین دلیل نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی بی توجه هستند اما از آنجایی که قدرت سرایت بالایی دارد می تواند منجر به شکل گیری پیک جدید شود.

فرماندار سراوان ادامه داد: کلاس های درس در سراوان نیز به صورت حضوری برگزاری می شود اما به صورت مداوم از مدارس بازدید انجام می شود تا میزان رعایت بهداشت و دستورالعمل ها مورد ارزیابی قرار گیرد.



انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 24569
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *