800
۰
وقتی جات اصلا هم خالی نیست؛

"جشن طلاق" سوغات شوم فرهنگ غرب به خانواده های ایرانی/ طلاق منفورترین حلال خدا!

روزگاری نام طلاق به دلیل قبحش بر زبان‌ها جاری نمی شد اما امروز برای علنی شدن آن با برپایی یک دورهمی جشنی تحت عنوان "جشن طلاق" یا "جشن رهایی" برگزار می شود که سوغات شوم فرهنگ غرب به خانواده های ایرانی است.
"جشن طلاق" سوغات شوم فرهنگ غرب به خانواده های ایرانی/ طلاق منفورترین حلال خدا!
به گزارش شستون، ازدواج هسته اول تشکیل خانواده و در بینش اسلامی پیوند زناشویی رسمی میان دو جنس مخالف است که محبوب ترین کانون نزد پروردگار عالم محسوب می شود.

اهمیت ازدواج در دین مبین اسلام به حدی است که انجام این امر را برابر با تکمیل نصف دین محسوب می شود و از این رو همواره یکی از تاکیدات مهم در اسلام این پیوند مقدس بوده است.

از سوی دیگر در اسلام ازدواج یک امر مقدس است و در این باره امام صادق (ع) می فرماید دو رکعت نماز کسى که همسر دارد، بهتر از هفتاد رکعت نماز کسى‏ است که همسر ندارد. 

سلامتی جسم و روح، آرامش، دوری از گناه، بقای نسل و امنیت جامعه از جمله فواید ازدواج به شمار می رود اما این روز ها با نفوذ خرده فرهنگ های غربی و افزایش فعالیت در شبکه های اجتماعی موجب شده کانون گرم خانواده از هم متلاشی و مستضعف شوند.

طلاق در روایات اسلامی مورد مذمت قرار گرفته اما امروزه به دلیل بی توجهی متولیان فرهنگی در جامعه شاهد برگزاری جشن طلاق در جامعه سنتی سیستان و بلوچستان به ویژه سراوان در شرقی ترین نقطه کشور هستیم.

طلاق؛ مبغوض ترین حلال

در همین رابطه حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان به خبرنگار ما گفت:  اگر کسی در دینداری؛ خدا و دین الهی که توسط نبی مکرم اسلام به بشریت هدیه شد در باب زندگی عبادی و بندگی کردن خالق خود و هم در بعد اجتماعی را مد نظر قرار دهد یقینا خیرات و برکات این نعمت الهی که دین اسلام است را مشاهده می کند.

وی افزود: اگر انسان بخواهد پاک زندگی کند و در مسیر خیرات و برکات قرار گیرد باید امر الهی را مورد توجه قرار دهد و زیر چتر پروردگار عالم  پیروی از منویات دین مبین اسلام را داشته باشد.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه در زمینه استحکام در خانواده همواره در دین مبین اسلام و هم در کتاب آسمانی قرآن تاکیدات فراوانی شده است، ادامه داد: پیوند زناشویی در شریعت مقدماتی دارد که خانواده تشکیل می شود بر اساس قالب دین باید به این مسئله توجه شود که زندگی پویا تر و مستحکم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: اگر در این امر مقدس بی دقت صورت گیرد منجر به سردی و جدایی می شود که یکی از مبغوض ترین حلال طلاق و جدایی زن و مرد از نگاه اسلام است.

تلاش غرب برای از بین بردن بنیان خانواده ها

وی تصریح کرد: اگر طلاق، این امر غیر پسندیده تبدیل به مسئله شیرین و ساده تلقی و با نگاه نادرست غربی مباح و پسندیده مطرح شود از چارچوب نگاه اسلامی خارج می شود.

امام جمعه سراوان بیان کرد: اگر اهمیت استحکام خانواده در جامعه کمرنگ و سست شود جدایی و طلاق مسئله عادی می شود که مورد تایید اسلام نیست. 

حجت الاسلام و المسلمین بامری اضافه کرد: غرب در تلاش است تا از چارچوب مسلمانی خارج شویم، سعی در عادی انگاری بعضی از مباحثی که اسلام با شرایطی اجازه داده  دارد تا آنها را به یک مسئله بی ارزش و مباح تبلیغ کند
و موضوع طلاق را همتراز عقد شیرین جلوه دهد تا از این طریق بنیان خانواده های اسلامی را سست کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر ارزش ها و آرمان های دین مبین اسلام میان مسلمانان کمرنک شود بدون شک دچار مشکل خواهیم شد که نمونه بارز آن متزلزل شدن بنیان خانواده در جوامع اسلامی است که باید در این زمینه هوشیار باشیم.


انتهای پیام/
شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 24594
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *