800
۰

جزئیات برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱

سازمان سنجش جزئیات و نحوه اجرایی شدن کنکور سراسری ۱۴۰۱ که در دهه اول تیر برگزار می‌شود را اعلام کرد.
جزئیات برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ از روز گذشته (یکشنبه، دهم بهمن) آغاز شده است و تا ۱۷ بهمن ادامه دارد.
این آزمون در روز‌های هشتم، نهم و دهم تیر و در پنج گروه علوم انسانی، علوم ریاضی، تجربی، هنر و زبان برگزار می‌شود و نتایج مرحله اول آن در اواسط مرداد و انتخاب رشته در اواخر دهه دوم مرداد خواهد بود.
نتایج رشته‌های بورسیه و شرایط خاص آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در پایان مرداد و نتایج نهایی آزمون سراسری، شهریور ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد. تغییرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ بر مبنای دو قانون مصوب سال ۹۲ مجلس و اصلاحیه سال ۹۵ مجلس و همچنین قانون اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا می‌شود.
طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار است که از سال ۱۴۰۲ کنکور سراسری دو بار در سال با تاثیر قطعی ۶۰ درصدی معدل برگزار شود و دفترچه کنکور عمومی به صورت کامل از آزمون حذف شود اما در کنکور سال ۱۴۰۱ تاثیر معدل به صورت مثبت در کارنامه داوطلبان اعمال می‌شود و یک دفترچه عمومی و دو دفترچه تخصصی با سوالات کمتر در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تفکیک دفترچه سوالات، داوطلب، تعداد سوالات کمتری را در هر دفترچه مشاهده می‌کند؛ این کار به آرامش داوطلب کمک می‌کند. سوالات کنکور ۱۴۰۱ مفهومی است و از حالت کلیشه‌ای خارج می‌شود و در چارچوب کتاب‌های درسی خواهد بود.
نحوه برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار شد
به گفته پور عباس، زمان دفترچه‌ها هم ۷۰ دقیقه‌ای و یا ۸۰ دقیقه‌ای خواهد بود. دفترچه اول و پاسخنامه اول که داده می‌شود پس از پاسخگویی داوطلب جمع آوری و بعد دفترچه دوم و پاسخنامه دوم داده می‌شود.
تغییر شکل پاسخنامه، مهمترین تغییر کنکور ۱۴۰۱
او گفت: پاسخنامه ۳۲۰ گزینه‌ای که تا سال ۱۴۰۰ بود با تغییراتی به شکل پاسخنامه سال ۱۳۸۸ تغییر می‌کند. پاسخنامه‌های فعلی استرس زیادی ایجاد می‌کند. با اینکه کار سازمان سنجش بیشتر می‌شود اما پاسخنامه‌های جدید با بلوک بندی مشخص، امنیت آزمون را افزایش می‌دهد.
طبق گفته مسئولان سازمان سنجش هیچ تغییری در سهمیه‌های کنکور سال ۱۴۰۱ لحاظ نمی‌شود و تنها ۲۰ درصد به ظرفیت پزشکی دانشگاه‌های کشور اضافه خواهد شد.
هم اکنون ظرفیت جامعه پزشکی ۸ هزار دانشجو است که با اضافه شدن ۱۶۰۰ دانشجوی دیگر در سال آینده، معادل ۲۰ درصد تمام جمعیت پزشکی سال ۱۴۰۱ به ۹۶۰۰ دانشجو خواهد رسید.
مبلغ ثبت نام در آزمون کارشناسی سال ۱۴۰۱، ۷۵ هزار تومان است که ۱۲۰۰ تومان جهت ارسال پیامک‌های سازمان سنجش به آن اضافه می‌شود.
نحوه برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار شد
دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش (نظام آموزشی غیر ۳-۳-۶) که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند، حق ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 24621
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *