800
۰
در سایه سهل انگاری شهروندان رخ داد؛

تغییر رنگ بندی کرونا در سراوان و بستری بیماران در زاهدان / شمار مبتلایان به کووید19 افزایش یافت

بر اساس آخرین وضعیت رنگ بندی منتشر شده سراوان با توجه به بستری شهروندان کرونایی این شهر در زاهدان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.
تغییر رنگ بندی کرونا در سراوان و بستری بیماران در زاهدان / شمار مبتلایان به کووید19 افزایش یافت
به گزارش شستون؛ بر اساس آخرین وضعیت رنگ بندی منتشر شده سراوان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد اما در هفته اخیر شاهد افزایش موارد ابتلاء به کووید19 در این شهرستان هستیم.

طبق مشاهدات میدانی اکثر خانوارهای سراوانی در نقاط مختلف شهرستان در حال دست و پنجه نرم کردن با این ویروس کشنده هستند اما آنچه در کوچه و بازار مشاهده می شود عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

بنا به گفته کارشناسان مربوطه رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح شهرستان مطلوب نیست و می طلبد شهروندان جهت صیانت از سلامت خود، خانواده و اطرافیان در خصوص رعایت بهداشت اهتمام ویژه داشته باشند.


احمد سپاهیان رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان به خبرنگار ما گفت: وضعیت کرونا در شهرستان مطلوب نیست و در حال حاضر 10 بیمار در بخش کرونا تحت درمان قرار دارند و در 72 ساعت اخیر یک بیمار بر اثر ابتلا به کووید 19 درگذشت.

وی افزود: بر اساس آخرین وضعیت رنگ بندی سراوان در وضعیت زرد قرار داد آن هم به دلیل اینکه بسیاری از شهروندان مبتلا به کرونا در زاهدان تست داده و آنجا بستری هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد افرادی که تست کرونای آنها مثبت می شود بسیار بالا است، گفت: می توان گفت اکثر خانوارهای سراوانی به نوعی درگیر کووید 19 هستند.

سپاهیان خاطر نشان کرد: یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به این ویروس استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها است که از شهروندان می خواهیم دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی اذعان کرد: 90 درصد افراد فوتی ناشی از کرونا در شهرستان افرادی هستند که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند و از آنجایی که مهم ترین راه پیشگیری از ابتلا به کووید19 دریافت واکسن است به شهروندان توصیه می شود برای دست یابی به ایمنی مطلوب نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 24791
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *