800
۰
مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان:

صدای تولید به واحدهای تولیدی خاموش باز می گردد/احیای مرزعه پرورش ماهی تفتان با دریافت تسهیلات حمایتی

غلامعلی صمصامی گفت: با شناسایی و حمایت از واحدهای نیمه فعال در شهرستان های استان، صدای تولید به مجموعه های خاموش باز می گردد.
صدای تولید به واحدهای تولیدی خاموش باز می گردد/احیای مرزعه پرورش ماهی تفتان با دریافت تسهیلات حمایتی
به گزارش شستون؛ غلامعلی صمصامی، مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون با اشاره به این که احیای واحد های تولیدی نیمه فعال در دستور کار این صندوق قرار دارد، بیان کرد: در همین راستا در یکی از روستاهای شهرستان تفتان یک مزرعه پرورش ماهی پس از حدود هشت سال تعطیلی، با حمایت تسهیلاتی به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این مرزعه پرورش ماهی، ظرفیت تولید ۱۰۰ تن ماهی در سال را دارد و در یک سال اخیر با دریافت ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از صندوق کارآفرینی امید، کار خود را از سر گرفته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: این میزان تسهیلات از محل منابع اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است و بیش از ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: صندوق این آمادگی را دارد تا برای احیای طرح های نیمه فعال و غیر فعال در استان تسهیلات قرض الحسنه ارائه دهد تا چراغ واحد های تولیدی روشن بماند.

برنامه ریزی برای تولید بچه ماهی

شهنوازی، مدیر شیلات تفتان هم در خصوص فعالیت دوباره این واحد تولیدی گفت: مزرعه پرورش ماهیان قرل آلا در روستای تودَک شهرستان تفتان اولین سیستم مداربسته تولید ماهیان قرل آلا در جنوب شرق کشور است و به صورت مکانیزه فعالیت می کند.

وی افزود: قرار است به زودی زمینه تولید بچه ماهی نیز در این مجموعه فراهم شود که در صورت اجرا می تواند پاسخگو نیاز استخرهای ماهی سیستان و بلوچستان باشد.

درآمد زایی ۵۰۰ میلیون تومانی در ماه

ریگی، مدیر مزرعه پرورش ماهی در شهرستان تفتان نیز گفت: در کنار تولید ماهیان قزل آلا، کار پرورش ماهیان خاویاری را هم شروع کردیم و در آینده ای نزدیک پرورش این نمونه از ماهیان هم به مرحله اقتصادی می رسد.

وی ادامه داد: با احیای دوباره این مجموعه و تولید ماهیان قزل آلا در ماه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان درآمد زایی می شود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 25101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *