800
۰
گزارش سایت فدراسیون جهانی فوتبال از تقابل ایران و آمریکا در قطر؛

خاطرات ۱۹۹۸ لیون؛ مایه ترغیب تیم ملی ایران/ امید به صعود با برتری مقابل آمریکا به رهبری ستاره‌ها!

سایت فیفا طی گزارشی گسترده به تقابل دوباره تیم ملی ایران با آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخت.
خاطرات ۱۹۹۸ لیون؛ مایه ترغیب تیم ملی ایران/ امید به صعود با برتری مقابل آمریکا به رهبری ستاره‌ها!
به گزارش شستون؛ به نقل از خبرگزاری دانا؛ پس از آن که تیم ملی فوتبال کشورمان با قرارگیری در گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های ملی آمریکا، انگلیس و برنده پلی‌آف قاره اروپا رقیب شد، حساسیت‌های معمول نسبت به این موضوع در رسانه‌های داخلی و خارجی افزایش یافت.
سایت فدراسیون جهانی فوتبال هم به این رویارویی مهم پرداخت و طی گزارشی نوشت: ایران برای ششمین ماجراجویی خود در جام جهانی فوتبال آماده شده. آن‌ها که در حال حاضر برترین کشور آسیایی در رده‌بندی جهانی هستند، قبلاً در دوره‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ در این مسابقات حضور داشتند. البته تیم ملی نتوانست در نخستین بازی‌اش در تاریخ جام جهانی به پیروزی برسد اما در دومین دوره حضور و در ۱۹۹۸ فرانسه، ایرانی‌ها به سرمربی‌گری جلال طالبی در بازی افتتاحیه به یوگسلاوی ۱-۰ باختند و در دومین بازی به مصاف ایالات متحده رفتند.
این سایت در ادامه گزارش نوشت: این مسابقه در آن زمان به دلیل تنش‌های سیاسی بین دو کشور به سرتیتر اخبار ورزشی تبدیل شد. هوادارانی که در آن بازی عصرگاهی در ورزشگاه حضور داشتند، با یک لحظه تعیین‌کننده در تاریخ ورزش مواجه شدند. اعضای دو تیم پیش از شروع بازی به همراه داور مسابقه عکس‌هایی به یادگار گرفته و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به نشانه صلح، گل‌های سفید را به همتایان آمریکایی خود هدیه دادند. این بازی نمونه‌ای از بازی جوانمردانه بود که ایران با گل‌های حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا که در بوندس لیگا به میدان رفته، ۲-۱ پیروز شد. برایان مک‌براید یک گل دیرهنگام برای آمریکایی‌ها به ثمر رساند؛ اما خیلی کم بود و خیلی دیر.
فیفا هم‌چنین در این باره نوشت: پس از سوت پایان این رویارویی هیجان‌انگیز، هم‌بستگی ذاتی در فوتبال بار دیگر به نمایش گذاشته شد. بازیکنان به یک‌دیگر تبریک گفتند و پیراهن‌های خود را رد و بدل کردند. در مرحله گروهی دو تیم تا پایان حضور داشتند اما تیم‌های ملی فوتبال آلمان و یوگسلاوی جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را کسب کردند. ایرانی‌ها در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ هم همین سرنوشت را داشتند که دوباره در مرحله گروهی به میدان رفتند و هر بار تنها یک امتیاز گرفتند.
سایت فدراسیون جهانی فوتبال در ادامه این گزارش نوشت: در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اما تیم ملی عملکرد تحسین برانگیزی داشت و ابتدا مراکش را ۱-۰ شکست داد، با همان امتیاز به اسپانیا باخت و با پرتغال ۱-۱ مساوی کرد. متأسفانه تساوی ۳-۳ بین ایبری‌ها کمکی به ایران نکرد و آن‌ها مرحله حذفی را از دست دادند. در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی مشتاق است تا یک مرحله جلوتر برود. در گروه B، تیم دراگان اسکوچیچ با برنده پلی‌آف اروپا، انگلیس و ایالات متحده در تکرار آن مسابقه نمادین فرانسه در سال ۱۹۹۸ روبرو خواهد شد. در گروهی که نوید یک گروه هیجان‌انگیز را می‌دهد، ۳ امتیاز کسب شده در آن مسابقه آخر می‌تواند به خوبی تعیین کند که آیا یکی از آن دو تیم موفق می‌شود یا خیر.
فیفا در پایان نوشت: ایرانی‌ها به رهبری ستاره‌هایی نظیر سردار آزمون از بایرلورکوزن و مهدی طارمی از پورتو به دنبال کسب دومین بردشان در تاریخ جام جهانی مقابل آمریکا در ۲۹ نوامبر هستند و نگاهی به کسب جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی در قطر برای نخستین بار در تاریخ خواهند داشت. 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 25133
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *