800
۰
راه کوتاه‌تر پرسپولیس برای آزار آبی‌ها؛

مسیر سنگلاخی استقلال برای طلسم‌شکنی و فرار از باتلاق/ جبران ناکامی ۳ ساله با غلبه بر حسرت ۹ ساله؟!

شکست شب گذشته تیم فوتبال استقلال و حذف از گردونه رقابت‌های جام حذفی، پیامدهایی نگران‌کننده را برای اردوگاه آبی به همراه خواهد داشت.
مسیر سنگلاخی استقلال برای طلسم‌شکنی و فرار از باتلاق/ جبران ناکامی ۳ ساله با غلبه بر حسرت ۹ ساله؟!
به گزارش شستون؛ به نقل از خبرگزاری دانا؛ پس از شکست غیرمنتظره تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی مقابل آلومینیوم، استقلالی‌ها مسیری راحت را برای خود تا رسیدن به جام گرد قهرمانی متصور می‌شدند اما سرنوشت محتوم برای آبی‌ها هم دست کمی از تراژدی سرخ نداشت.
شب گذشته و پس از ۱۲۰ دقیقه ماراتن نفس‌گیر، تیم فوتبال استقلال در ضیافت مرگ‌بار پنالتی‌ها باز هم در برابر تیمی که هدایتش برعهده ساکت الهامی بوده، تن به شکست داد تا مربی اسبق آبی‌ها هم‌چنان گربه سیاه قطب آبی فوتبال پایتخت باقی بماند.
هم پرسپولیس و هم استقلال در مرحله‌ای مشابه از جام حذفی و در برابر گربه سیاه‌های‌شان تن به شکست و حذف دادند تا یک تیم از بین ۴ تیم نساجی، مس کرمان، آلومینیوم و خلیج‌فارس؛ نماینده مستقیم فوتبال باشگاه ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فصل بعد لقب بگیرد.
با این حال اما شرایط برای آبی‌ها از پرسپولیس امیدوارکننده‌تر اما به همان میزان هم سخت‌تر خواهد بود؛ تیم فوتبال استقلال که همانند رقیب سنتی‌اش یک جام مهم و شانس دبل قهرمانی را از دست داده، لااقل در لیگ برتر امیدهای رنگارنگی را خواهد داشت که این بارقه‌ها را در اردوگاه سرخ کم‌تر می‌توان یافت.
استقلالی‌ها پس از اتمام تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و ماه مبارک رمضان، تازه وارد روزهای سخت و نفس‌گیر خود برای طلسم‌شکنی خواهند شد. آبی‌ها که از فصل ۹۲-۹۱ تاکنون به مقام قهرمانی در لیگ دست نیافته‌اند و در این مدت ۵ قهرمانی پیاپی رقیب‌شان را هم دیده‌اند، طی هفته‌های جاری کاری به مراتب سخت برای تحقق رؤیای‌شان خواهند داشت.
آبی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی باید با رقبای سرسختی نظیر فولاد، سپاهان، مس و آلومینیوم قرار بگیرند و این در حالی‌ست که جدی‌ترین تهدید تیم فوتبال استقلال در مسیر قهرمانی یعنی پرسپولیس، رقبایی به مراتب ساده‌تر مانند فجر، پدیده و تراکتور را در راه خواهد داشت.
در فاصله ۶ هفته مانده به پایان رقابت‌ها، قطعاً اختلاف ۶ امتیازی استقلال با پرسپولیس نمی‌تواند نقطه امن و اتکای مناسبی برای پسران فرهاد مجیدی باشد؛ آن هم در شرایطی که هم بازی‌ها سخت‌تر شده‌اند و هم شرایط روحی تیم پس از شکست در برابر نساجی.
در کنار این نکات، باید یادآور شدن که حضور تماشاگران در استادیوم تاکنون برای استقلالی‌ها خوش‌یمن نبوده و در دوران فعلی هر گاه هواداران در ورزشگاه آزاده حضور داشته‌اند، استقلال نتوانسته به پیروزی برسد و آخرین گل به ثمر رسیده توسط استقلال در جریان بازی هم به دربی ۹۸ پایتخت باز می‌گردد.
با شکست شب گذشته در خانه، حسرت فرهاد مجیدی برای فتح عنوان حذفی فوتبال ایران ۳ ساله شد. او که با شکست در برابر تراکتور و فولاد در دیدار نهایی رقابت‌ها طی سال‌های گذشته نتوانست سرمربی قهرمان لقب بگیرد، آیا جام لیگ برتر را هم در واپسین روزها به رقیب سنتی تقدیم خواهد کرد؟!
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 25199
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *